دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1398 - 22:38
محمدکاظم انبارلویی

احقاف

ملتی كه بر قله استقلال،‌ آزادی و شرف و غيرت دينی تكيه زده است خوب می‌داند برای دور زدن تهديدها و تحريم‌ها چه كند.
کد خبر : 376908

گروه سیاسی خبرگزاری آنا،  چهل‌‌وششمين سوره قرآن «احقاف» است. احقاف به معناي شن‌هاي روان مي‌باشد كه بر اثر باد روي هم انباشته مي‌شود. قوم عاد به دليل نافرماني خدا با همين شن‌هاي روان كه تندباد سردي بر آن وزيده شد در هم كوبيده و نابود شدند.


چهل سال پيش مهم‌ترين خبر جهان توفان شن در طبس بود كه ارتش آمريكا متشكل از زبده‌ترين و آموزش ديده‌ترين تفنگداران اين كشور را به كام مرگ كشاند.


جنگي كه قرار بود مدت‌ها به طور «سخت» ايران و آمريكا را درگير خود كند درهمان لحظات اوليه نبرد با فرمان الهي متوقف و پايان يافته تلقي شد. اين حادثه  انقلاب اسلامي را در تراز يك انقلاب الهي در جهان در نگاه تيزبين اهل معنا، تفسير و تحليل كرد. از آن پس تاكنون آمريكايي‌ها هرگز جرئت نكردند خود را درگير يك جنگ تمام عيار با ايرانيان كنند و بعدها هم اين جرئت را نخواهند يافت. چون نيك مي‌دانند خداوند در يك طرف اين نبرد عليه آنان خواهد بود.


آمريكايي‌ها در طول خصومت‌ورزي با ملت ما فهميدند كه با يك نظام مستحكم و مستقر در ايران طرف هستند. حوادثي چون سيل و زلزله  و بلاياي طبيعي هم نشان داد يك انقلاب دائمي و مستمر در اين سرزمين در جريان است كه در وقت مقتضي مختصات شگرف خود را نشان مي‌دهد.  اما حادثه  طبس نشان داد  انقلاب و نظام  مشروعيت الهي دارد و از سوي آسمان و نيروهاي غيبي هم حمايت مي‌شود.


اين حقيقت را كسي كه چهار صفحه از تاريخ 40 ساله  اخير ايران را خوب خوانده باشد و كسي كه  چهار واحد جامعه‌شناسي، روان‌شناسي، علوم سياسي و فلسفه را در هر مركز علمي و دانشگاهي پاس كرده باشد دقيق مي‌فهمد؛ من در شگفتم چه‌طور آمريكايي‌‌ها و اروپايي‌ها كه خود را سرآمد اين علوم مي‌دانند نمي‌فهمند.


ايرانيان امروز تمام توليد قدرت، شجاعت، سخاوت، مهرباني و حماسه خود را در بازوي پرتوان ارتش و سپاه و نيروهاي جهادي و مردمي متمركز كرده‌اند اين قدرت قادر است در برابر همه ارتش‌هاي جهان به ويژه ارتش آمريكا كه دچار فرسودگي و پوسيدگي در مغز و استخوان است بايستد.


ايرانيان امروز همه توان خود را در فهم دين، اخلاق و معنويت و هستي‌شناسي در اتاق فكر حوزه‌هاي علميه متمركز كرده‌اند اين نيروي عظيم در استخدام درك «قول» خداوند تبارك و تعالي در هزاره سوم ميلادي است و هيچ نيروي فكري در جهان امروز متكفل اين امر عظيم نيست. دنيا «قول» خدا را در عصر ما فقط از حوزه‌هاي علميه ايران مي‌تواند بشنود.


ايرانيان تمام توان علمي خود را در دانشگاه‌هاي سراسر كشور بسيج كرده‌اند تا به مرزهاي كشف و درك درست «فعل» خداوند برسند. اكنون مراكز علمي و دانشگاهي‌ها، شركت‌هاي دانش‌بنيان و مراكز پژوهشي در حال تسخير قله‌هايي از علم هستند كه در جهان يا بي‌سابقه يا كم‌سابقه است. انقلاب اسلامي با ورود به  40 سالگي پايه‌هاي اقتدار خود را در قلمروهاي گوناگون به درجه‌اي از استحكام و اتقان رسانده است كه هيچ توفان سياسي يا نظامي نمي‌تواند حتي اندكي آن را تكان دهد.


امروز براي نيروهاي پيشرو و پيشگام و پيش‌رونده انقلاب هيچ ترديدي وجود ندارد كه ما كجا بوديم و الان كجا هستيم و كجا مي‌خواهيم برويم و از همه مهم‌تر با گسترش نفوذ ايران در خارج از مرزهاي كشور با چه كساني بايد برويم.


ايرانيان با راهبرد بيانيه گام دوم رهبري در مسير همگرايي و هم‌‌افزايي و تشخيص درست اولويت‌ها و انتخاب دقيق مسيرهاي توسعه و پيشرفت قرار دارند آمريكايي‌ها بدترين زمان را براي فشارهاي حداكثري خود انتخاب كرده‌اند چون اين فشارها سرعت ايرانيان را براي حركت به سوي آرمان‌ها و اهداف خود شتاب مي‌بخشد.


ملتي كه بر قله  استقلال،‌ آزادي و شرف و غيرت  ديني تكيه  زده است خوب مي‌داند براي دور زدن تهديدها و تحريم‌ها چه كند.


ترامپ و دار و دسته تروريست‌ها، فكر مي‌كنند فشار حداكثري به ايران باعث آشوب و اعتراضات خياباني، دو قطبي شدن در درون حاكميت‌ و تضعيف نظام اقتصادي مي‌شود. ارزيابي نهادهاي اطلاعاتي و عملياتي آنها نشان مي‌دهد كه چنين اتفاقي هرگز رخ نخواهد داد. محصول اين فشارها اتحاد و انسجام اسلامي در داخل و قرار گرفتن همه قدرت ملي در پشت سپاه به عنوان جلودار مقابله با توطئه‌هاي نرم و سخت آمريكا شده است.


آمريكا در امر اجماع جهاني عليه ايران شكست سختي خورده است حتي نتوانسته شركاي سنتي خود را به اين كار ترغيب كند. ايران  با همكاري متحدين راهبردي خود مثل روسيه، چين، هند و تركيه به راحتي مي‌تواند تهديدها و تحريم‌هاي آمريكا را به سخره بگيرد البته اين به قدرت ديپلماسي خارجي دولت بستگي دارد. نقض عهد و بدعهدي آمريكايي‌ها  در برجام تير خلاص به هرگونه رابطه و امكان مذاكره با آنها زده است. در اين دولت محال است گفت‌وگو با دشمن صورت بگيرد در دولت‌هاي بعدي هم اصلاً چنين امكاني وجود ندارد. آمريكايي‌ها در اعلام سپاه در فهرست تروريسم، تلاش براي به صفر رساندن فروش نفت ايران، با دم شير بازي مي‌كند. رهبر انقلاب در ديدار كارگران فرمودند؛ توطئه آمريكا در قضيه نفت بي‌پاسخ نمي‌ماند. پيش از آن هم رئيس‌جمهور در مورد به صفر رساندن فروش نفت ايران گفته بود اگر روزي ايران نتواند نفت بفروشد هيچ كشوري در منطقه  هم نفت نخواهد فروخت. اين تهديد بزرگ از زبان كسي است كه آمريكايي‌ها او را يك مسئول ميانه‌رو در ايران مي‌شناسند. مفهوم اين تهديد فقط بستن تنگه‌هرمز يا باب المندب نيست. فراتر از اين حرف‌هاست كه در خيال آمريكايي‌ها هم نمي‌گنجد. آمريكايي‌ها طي چهل سال گذشته توسط روساي جمهور جنگ‌طلب اداره مي‌شده است اما دوران ترامپ به دليل پوكي استخوان فقرات قدرت‌سياسي و نظامي آمريكا وضع جنگ‌طلبي متفاوت است.


اصولاً ترامپ با شعار ضد جنگ و تخطئه مواضع روساي پيشين آمريكا مبني بر جنگ‌طلبي در عراق و افغانستان از مردم راي گرفته است.


ترامپ به‌زودي خواهد فهميد كه با گربه‌رقصاني و ديوانه‌بازي كار به جايي نمي‌برد ممكن است در پايگاه‌هاي آمريكا در اطراف ايران به‌ويژه در خليج‌فارس و درياي عمان اتفاقي از جنس حادثه طبس براي آمريكايي‌ها بيفتد يا رويدادي كه رئيس‌جمهور ما در مورد مقابله با آمريكا در خصوص به صفر رساندن نفت، وعده آن را داده‌اند. در هر دو صورت ترامپ هزينه‌اي هنگفت را خواهد پرداخت و درآمدهاي اين دوران براي پاسخگويي به مطالبات اقتصادي مردم آمريكا را بايد به تاراج بدهد. آن روز خيلي دور نيست. هيچ قدرتي در جهان قادر نيست جلوي اراده  خداوند براي مجازات ظالمين و كفار را بگيرد. مردم ايران مأمور به اجرا و تحقيق اين اراده الهي هستند. ترامپ به مانند كارتر رئيس‌جمهور يك دوره‌اي آمريكا خواهد بود.


انتهای پیام/4071/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته