دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1398 - 06:22
سلیمی در گفتگو با آنا:

دانشگاهیان می‌توانند در تحقق رونق تولید نقش بی‌بدیلی ایفاکنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاهیان می‌توانند در تحقق رونق تولید و تقویت ارتباط با صنعت نقش بی‌بدیلی ایفا کنند.
کد خبر : 376871
سلیمی مجلس.jpg

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به راهبرد سال 98 اظهار کرد: رونق تولید باید سرلوحه همه برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گیرد.


وی افزود: اساتید، دانشجویان و مسئولان دانشگاهی می‌توانند در تحقق رونق تولید و تقویت ارتباط با صنعت نقش بی بدیلی ایفا کنند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بخواهیم بهره‌وری افزایش پیدا کند، باید تولیدات داخلی را افزایش داده و در این زمینه، دانشگاهیان با تقویت ارتباط با صنایع مختلف می‌توانند نقش خود را به‌خوبی انجام دهند.


سلیمی تصریح کرد: تبدیل علم به فناوری و سپس تجاری‌سازی محصول از مهم‌ترین کارهایی است که علم به ثروت تبدیل شده و برای دانشجو درآمدزایی ایجاد می‌کند.


وی ادامه داد: کمیسیون آموزش مجلس در سال جاری از افزایش مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری حمایت می‌کند؛ باید پژوهش‌های دانشگاهی به سمت تولید دانش منتهی به فناوری و تکنولوژی حرکت کند تا در جهت رفع مشکلات مردم قرار گیرد.


نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی، دانشگاهیان باید ارتباط با صنعت را تقویت کرده و نتایج مقاله‌های علمی دانشگاه‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد تا مشکلات واحدهای تولیدی برطرف و رونق تولید رقم بخورد.


انتهای پیام/4122/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته