دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 17:19
در آیین افتتاح هشتمین کنفرانس بین المللی علوم و کاربرد پلاسما

رئیس واحد نجف‌آباد: رتبه شانزدهم تولید علم در جهان نشان‌دهنده جایگاه والای مجامع علمی ایران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با نگاهی به جایگاه ایران در زمینه تولید مقالات علمی گفت: رتبه شانزدهم تولید علم در جهان نشان‌دهنده جایگاه والای مجامع علمی ایران است. باید کوشید تا این مقالات به پروژه‌های عملی تبدیل شوند.
کد خبر : 37673

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سیدمحمد امیری در آیین افتتاح هشتمین کنفرانس بین المللی علوم و کاربرد پلاسما در جمع استادان و پژوهشگران برتر اظهار کرد: باعث افتخار است که دانشگاه آزاد نجف‌آباد بار دیگر میزبان جمعی از نخبگان علمی کشوری و بین‌المللی است. این کنفرانس در راستای بهبود وارتقاء سطح علمی پژوهشگران است و به جرات می‌توان گفت که آثار ارائه شده در بالاترین سطح علمی جهانی قرار دارد.








امراللهی: در سال‌های اخیر نشان داده‌ایم که در زمینه‌های علمی حرفهای زیادی برای گفتن داریم. آنچه در دانشگاه‌ها تولید می‌شود ابدی و پایدار است و باید به مقالات علمی و پروژه‌های کاربردی تبدیل شود

وی با توجه به توان بالای استادان و دانشجویان در تولید مقالات علمی خاطرنشان کرد: استقبال خوب استادان و دانشجویان و همچنین حضور دانشمندان برجسته کشورهایی نظیر روسیه، آلمان، چین، سنگاپور، هند، تایلند و آمریکا نشان می‌دهد که ما توانسته‌ایم توان بالای علمی خود را به جهان علم و فناوری دیکته کنیم.


نایب رئیس کنفرانس علوم و کاربرد پلاسما اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این کنفرانس با تبادل دانش و ایده‌های خود با دانشمندان ممتاز بین‌المللی، فرصت همکاری های دو جانبه با سایر کشورها را فرا روی خود خواهند داشت.


در ادامه رئیس دانشکده فیزیک و انرژی دانشگاه امیرکبیر با ابراز خوشحالی از حضور در جمع نخبگان علمی کشور گفت: در سالهای اخیر نشان داده‌ایم که در زمینه‌های علمی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. آنچه در دانشگاه‌ها تولید می‌شود ابدی و پایدار است و باید به مقالات علمی و پروژه‌های کاربردی تبدیل شود.



پرفسور رضا امراللهی خطاب به دانشجویان و پژوهشگران افزود: شما موتور محرک پیشرفت و اعتلای جامعه هستید. گامهایی که شما در راستای اعتلای جایگاه علمی کشور برمی‌دارید بالاخره روزی ثمر خواهد داد و برای رسیدن به این هدف باید به صورت شبانه‌روزی تلاش کرد. اتکا به خلاقیت و نیروی جوانی دانشجویان و همچنین تجربه مدیران و استادان دانشگاه، پیشرفت همه جانبه کشور را تضمین خواهد کرد.


وی با نگاهی به جایگاه ایران در زمینه تولید مقالات علمی گفت: پیشرفت یک راه بیشتر ندارد و آن این است که با پشتوانه غنی علمی داخلی، تولید داخلی هم داشته باشیم .


امراللهی در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: من اعتقاد دارم الان در زمینه تولید مقاله جایگاه خوبی در دنیا داریم. این جایگاه زمانی بهبود پیدا می‌کند که بتوانیم این دانش را کاربردی‌تر کنیم .


وی درباره مراتب علمی و پیشرفت‌های چشمگیر دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد افزود: من این واحد دانشگاهی را خیلی وقت است که می‌شناسم. اینجا یک دانشگاه فوق‌العاده است و در همه زمینه‌ها کارهای مدیریتی و زیربنایی خوبی انجام شده و مجموع این اقدامات سبب شده تا این دانشگاه تا سطح دانشگاه‌های بین‌المللی ارتقا یابد. واحد نجف آباد یکی از قطب‌های بزرگ علمی و بین‌المللی است که می‌تواند کشورمان را به پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های تولید علم و فناوری برساند .


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب