دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پاک‌سرشت:

نهضت مهارت‌آموزی را پی خواهیم گرفت

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در جمع نخبگان مهارتی عازم مسابقات جهانی روسیه 2019 گفت: با رویکردی جدید، نهضت مهارت‌آموزی را پی خواهیم گرفت.
کد خبر : 376670
36.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه کار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سلیمان پاک‌سرشت در مراسمی که صبح امروز در مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای با عنوان نشست آشنایی وزیر کار با نخبگان مهارتی که عازم مسابقات جهانی مهارت روسیه 2019 هستند برگزار شد، با اشاره به رویکرد وزیر کار در حمایت از نخبگان مهارتی اظهار کرد: با رویکرد جدید وزیر کار که نهضتی در حوزه مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است، برنامه‌ها و سیاست‌های آموزشی خود را تدوین و اجرا خواهیم کرد.


وی با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ مهارت افزایی در بین جوانان، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای این قبیل مسابقات مهارتی ارتقای فرهنگ جامعه در حوزه مهارت است و می‌توان از این طریق فرهنگ مهارتی را در بخش کار گسترش دهیم.


پاک‌سرشت با تشریح بر مسابقات ملی مهارت، خاطرنشان کرد: مسابقات آزاد مهارت نیز سازمان فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که آن‌ هم در سطح حرفه برگزار می‌شوند.


وی با اشاره به انتخاب ۳۰ نفر از نخبگان مهارتی برای شرکت در این مسابقات کازان  روسیه ادامه داد: از بین این نخبگان یک هیئت ۱۱ نفرِ برای اعزام، انتخاب خواهند شد.


پاک‌سرشت با تأکید بر هزینه‌بر بودن، کسب آمادگی و اعزام نخبگان مهارتی در این سطح از مسابقات جهانی، گفت: باید این مسابقات، ملی فرض ‌شوند و با مشارکت نهادهای مردمی و سایر دستگاه‌های اجرایی حمایت شوند.


پاک‌سرشت با اشاره بر لزوم عضویت در سازمان جهانی مهارت گفت: عدم عضویت مشکلات اجرایی را به وجود  آورده است که باید در این راستا نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.


انتهای پیام/4083/                        


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته