دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1398 - 23:12
به همت معاونت سمای بندرعباس؛

مرکز نجوم‌شناسی در مدارس سما افتتاح شد

مرکز نجوم‌شناسی همراه با برگزاری همایش نجوم در سالن شهید مطهری مرکز آموزشی و فرهنگی سمای بندرعباس افتتاح شد.
کد خبر : 376603
548795.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس مراکز سما هرمزگان در همایش نجوم، هدف از افتتاح این مرکز را برنامه ریزی فعالیتها در قالب انجمن‌های تخصصی  و همچنین هدایت و ساماندهی علاقه‌مندان به حوزه نجوم در مجموعه سما هرمزگان دانست و گفت: دانش‌آموزان به عنوان پژوهشگران فردا باید آمادگی ذهنی خود را از منظومه شمسی و سایر منظومات آسمانی بالا ببرند و بتوانند با رصد ستارگان با دنیایی فراتر از زمین نیز آشنا شوند.



احسان محمدی‌نژاد افزود: افتتاح این مرکز با همایش علمی نجوم دانش‌آموزی، کارگاه آموزشی، نمایشگاه و رصد ستارگان با تلسکوپ همراه است تا بتوان آموزش‌های لازم و دانستی‌ها مورد نیاز را به دانش‌آموزان انتقال داد.


وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی بلندمدت در این حوزه گفت: برنامه‌های مرکز نجوم به صورت شش ماهه تدوین و تصویب می‌شود و شامل کارگاه‌های آموزشی، شرکت در مسابقات، رصد و اردوهای تخصصی خواهد بود که توشط  انجمن‌های علمی نجوم در مدارس  و دانشکده‌های سما در سراسر هرمزگان با  ایجاد رقابت سالم در کنار توانمندسازی دانش‌آموزان در حوزه نجوم ادامه می‌‌یابد.



محمدی‌نژاد برگزاری مسابقات مختلف  در این حوزه و دادن جوایز به برترین‌ها را یکی از اهرم تشویق دانش‌آموزان جهت پژوهش در حوزه نجوم دانست و گفت: امیدوار است تشکیل این مراکز علمی، موجب برانگیختگی علاقه در دانش‌آموزان پژوهشگر این رشته‌ها شود.


این مراسم که مورد استقبال بالای دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار گرفت با برگزاری همایش، افتتاح مرکز نجوم، رصد ستاره‌ها و برگزاری چند کارگاه  ادامه یافت و در آخر با تقدیر از دانش‌‌آموزان برگزیده به پایان رسید.



انتهای پیام/4122/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته