دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1398 - 14:56
سازمان ملل:

ملت فلسطین با تهدیدات بی‌سابقه‌ای مواجه است

سازمان ملل تأکید کرد که ملت فلسطین به‌رغم کاهش تنش و درگیری‌ها در غزه به‌طور موقت، با تهدیدات و خطرات بی‌سابقه‌ای مواجه است.
کد خبر : 376545
9b32cf1a-9ea1-442f-a107-7eb14a1f200d.jpg

به گزارش حوزه آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، دفتر هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه در گزارشی اعلام کرد که به‌رغم برقراری آرامش نسبی بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در مرزهای غزه، اما هنوز هم فلسطینیان با تهدیدات بی‌سابقه مواجه هستند.


در این گزارش آمده است که ملت فلسطین با بحران مالی شدید، نیازهای انسانی روزافزون و نبود چشم‌انداز سیاسی روشن برای رسیدن به راه‌حلی با طرف صهیونیستی دست‌وپنجه نرم می‌کند که ثبات و امنیت در کرانه باختری و تلاش‌ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطین را به خطر می‌اندازد.


سازمان ملل تأکید کرد که بزرگ‌ترین دغدغه و نگرانی، بحران مالی فلسطینیان ناشی از بلوکه شدن 6 درصد از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان توسط رژیم صهیونیستی (کسر حقوق اسرا و خانواده‌های شهدا) است که در پی آن این تشکیلات نیز اعلام کرد حاضر به دریافت این اموال و دارایی‌ها از طرف رژیم صهیونیستی نیست که در پی آن با بحران مالی بی‌سابقه‌ای مواجه شده است.


ارزش اموال کسر شده از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان 175 میلیون دلار در ماه برآورد شده است.


به‌موجب معاهده اقتصادی پاریس که سال 1994 بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان به امضا رسید، این رژیم باید درآمدهای مالیاتی جمع شده از واردات کالا به اراضی اشغالی فلسطین از طریق گذرگاه‌های تحت کنترل نیروهای صهیونیستی را جمع‌آوری کرده و ماهیانه به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل دهد.


انتهای پیام/4122/4124/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل غزه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته