دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 15:25
حافظی در صحن علنی شورای شهر تهران:

تونل توحید حیثیت مدیریت شهری را خدشه‌دار کرده است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه وضعیت تونل توحید به حیثیت مدیریت شهری لطمه زده است، گفت: در ابلاغ اساسنامه سازمان مدیریت بحران شهر تهران انحراف وجود دارد و باید شهردار تهران نسبت به آن پاسخ دهد.
کد خبر : 37631

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، رحمت‌اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به ریزش آب در تونل توحید، اظهار کرد: نباید از کنار این موضوع به سادگی گذشت. بر اساس مطالعات صورت گرفته در زمان طراحی و اجرای این تونل با استناد به اینکه در خشکسالی هستیم و سطح آبهای زیرزمینی بسیار پایین است، لایه ایزولاسیون تونل از دستورکار خارج شد. غافل از اینکه آب‌های سطحی مانند نزولات آسمانی، چاه‌های فاضلاب جذبی منطقه و ترکیدگی لوله‌های آب شهری هم می‌تواند تهدیدهای جدی باشد.


حافظی گفت: امروز شاهد هستیم که حتی با ترکیدن یک لوله چند اینچی نه تنها تردد شهروندان در این تونل با مشکل مواجه شده بلکه با خردگی بتن توسط املاح موجود در فاضلاب، عمر تونل تهدید شده و تونل دچار آب ریزش و نشت می‌شود.


رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط‌زیست شورای شهر تهران یادآور شد:‌ این موضوع به حیثیت نظام مدیریت شهری آسیب رسانده است. از این رو خواهان معرفی تمامی دست اندرکاران این پروژه به مراجع مربوطه برای پاسخ‌گویی هستیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب