دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1398 - 05:30
سرباز در گفتگو با آنا:

خام‌فروشی نفت افتخار نیست

یک کارشناس سیاسی گفت: اینکه دولت به فروش نفت افتخار می‌کند هنر نیست بلکه هنر توسعه تولید فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی کشور است.
کد خبر : 376283
139212252323247102360904.jpg

محمد سرباز در گفتگو با خبرنگار حوزه امام و رهبری گروه سیاسی خبرگزاری آنا، ضمن اشاره به صحبت‌های امروز مقام معظم رهبری با کارگران اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره به درون‌زا بودن انقلاب به روی پای خودمان ایستادن و تکیه بر توانایی‌های داخلی تأکید دارند و ما نیز همواره باید به عنوان یک اصل به این موضوع اشاره کرده و برنامه‌ریزی‌های‌مان در این راستا باشد.


وی افزود: تکیه بر ظرفیت‌های داخلی امروز در دنیا یک اصل اساسی است و کشورهایی که به جایگاه‌های ارزشمندی در جهان دست یافته‌اند همه بر ظرفیت‌های داخلی خودشان تکیه کرده‌اند که این موضوع باید در کشور ما نیز باید الگو باشد.


این کارشناس سیاسی تصریح کرد: همان‌طور که در قرآن هم می‌خوانیم انسان به هیچ جایی نمی‌رسد مگر با سعی و تلاش خودش که این فرهنگ باید در جامعه تبیین شود و از کارگر تا استاد دانشگاه این موضوع را مورد اهمیت قرار دهند.


سرباز خاطرنشان کرد: دشمن همان‌طور که از نامش مشخص است به دنبال دشمنی است و این ما هستیم که باید با کار و تدبیر خودمان از صدمه دیدن از سمت دشمن خود را مصون نگه‌داریم.


وی اضافه کرد: قطعاً رشد جامعه هم منوط به کار و تلاش است که باید در کنار این موضوع معنویت و اخلاق را هم رشد دهیم.


سرباز عنوان کرد: سیاست اقتصاد مقاومتی و توجه به درون‌زایی اقتصاد باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و امیدواریم که تحریم‌ها به‌خصوص تحریم‌های اخیر موجب پیشرفت صدچندان کشور شود تا بتوانیم به واسطه این فشارها از خام‌فروشی عبور کرده و به سمت تولید فرآورده‌های نفتی برویم.


این کارشناس سیاسی عنوان کرد: اینکه دولت به فروش نفت افتخار می‌کند هنر نیست بلکه هنر توسعه تولید فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی کشور است و با این قبیل امور می‌توانیم به توسعه کشور کمک کنیم.


سرباز همچنین وابستگی به اروپایی‌ها و قول و قرار آنها را بی‌فایده دانست و تأکید کرد: ماهیت اروپایی‌ها نیز مانند آمریکایی‌ها در مغایرت با ملت ایران است، به همین دلیل باید بر روی پای خودمان ایستاده و به دنبال تکیه کردن به بیگانگان نباشیم.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته