دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1398 - 03:45
آصفری در گفتگو با آنا:

دولت تنوع‌بخشی به منابع درآمدی را جدی بگیرد

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دولت برای رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی باید تنوع درآمدی در اقتصاد ملی ایجاد کند.
کد خبر : 376279

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه اقدام ترامپ در عدم تمدید معافیت‌های تحریمی برای خریداران نفت از ایران باید درس عبرتی برای طرف‌داران مذاکره با آمریکا باشد، اظهار کرد: کسانی‌که در رویای مذاکره با آمریکا و گشایش در روابط سیاسی میان دو کشور بودند،‌ امروز چشمان خود را باز کنند و ببینند که این کشور چه اقداماتی را علیه ملت ایران انجام داده است.


وی با طرح این سؤال که آیا موافقان مذاکره، با مشاهده مانع‌تراشی‌های آمریکا در واردات دارو و کمک‌های انسان‌دوستانه به کشورمان و اقدامات خصمانه دوباره حاضر هستند از مذاکره سخن بگویند؟، گفت:‌ در این شرایط هرکس از مذاکره صحبت کند یا درک صحیحی از شرایط ندارد و یا اینکه می‌خواهد به کشور خیانت کند؛ لذا سخن از مذاکره یعنی تَن دادن به زیاده‌گویی‌های آمریکا.


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ رهبر معظم انقلاب مدام به دولت‌های پیشین و این دولت تأکید کردند که باید هرچه سریع‌تر وابستگی کشور را به درآمدهای نفتی کاهش و تنوع درآمدی در اقتصاد ملی ایجاد کنیم، اما هیچ‌کدام از آن‌ها گوش شنوا نداشتند و جدی نگرفتند؛ لذا نتیجه‌اش می‌شود اینکه دشمن مهمترین محل تأمین درآمدهای کشور را تحریم کند تا ما را تحت فشار قرار دهد.


آصفری در پایان گفت: بهتر است این تحریم را مغتنم بدانیم و تنوع‌بخشی به درآمدهای کشور را آغاز کنیم و در این مسیر باید دولت، مجلس و مردم با یک‌دیگر هم‌گام و یک‌نظر باشند. ‌  


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته