اربابی ادامه داد: چهار معیار برای مواجهه با فیلم در کشور وجود دارد که میتوان به مواردی از جمله اینکه آن فیلم در چارچوب سیاستهای فرهنگی کشور باشد، نیازهای مخاطب را برطرف کند، اقتصاد سینما را مدیریت کند و از صلاحیتهای لازم هنری برخوردار باشد، اشاره کرد.
وی عنوان کرد: اکثر فیلمهای سینمایی در ایران اجتماعی است و سپس فیلمهای کمدی، کودک، دفاع مقدس و سیاسی در رتبههای بعدی قرار میگیرند.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی تصریح کرد: فیلمهای کمدی فروش بیشتری نسبت به سایر فیلمها دارند.
اربابی عنوان کرد: دولت علاوه بر مدیریت و سیاستگذاری در حوزه اقتصاد سینما، باید به بخش خصوصی اهمیت ویژهای قائل شود تا سینما به پویایی لازم برسد.
وی اظهار کرد: دولت در صنعت سینما کمترین سهم را دارد. سالانه 100 فیلم سینمایی در قالب 200 میلیارد تومان به فروش میرسد که هر فیلم متوسط 2 میلیارد تومان فروش میکند. دولت فقط 50 میلیارد تومان به حوزه سینما اختصاص میدهد و 150 میلیارد تومان مابقی توسط بخش خصوصی تأمین میشود.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی در پایان خاطرنشان کرد: فقط 12 درصد مالکیت سینما در کشور در اختیار دولت است و سازمان سینمایی تنها دارای دو سینمای فرهنگ در تهران و سینمای هویزه در مشهد است.
انتهای پیام/4118/
انتهای پیام/