دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1398 - 08:15
امیرآبادی‌فراهانی:

منتقدان یاری‌رسانی همسایگان به سیل‌زدگان با مقاومت مشکل دارند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که به حضور نیروهای مردمی کشور همسایه در خوزستان شبهه وارد می‌کنند با اصل مقاومت در منطقه مشکل دارند.
کد خبر : 376262

احمد امیرآبادی‌فراهانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در واکنش به شبهه‌افکنی‌ها درباره حضور نیروهای مردمی کشورهای همسایه برای کمک به سیل‌زدگان، اظهار کرد: معلوم نیست مطرح کنندگان چنین موضوعاتی چه مقاصدی را دنبال می‌کنند و بهتر است نیات درونی خود را شفاف به مردم بگویند.


وی افزود: مردم کشور همسایه روزی به کمک ما نیاز داشتند و نیروهای مردمی و مسلح ایران به کمک آن‌ها رفتند و امروز که مردم کشور ما گرفتار سیل شدند، آن‌ها هم برای یاری آمدند، این چه مسائلی است که برخی سیاسیون مطرح می‌کنند.


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسانی‌که می‌گویند چرا نیروهای مردمی کشورهای همسایه به کمک سیل‌زدگان خوزستان آمدند، به جای ایراد گرفتن به کمک سیل‌زدگان بروند، تأکید کرد: با طرح ایرادهای بنی‌اسرائیلی و ژست‌های سیاسی مشکلی از کشور و مردم برطرف نمی‌شود.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر نیروهای نظامی کشورهای همسایه با اهداف سوء به ایران آمده بودند قطعاً ملت و نیروهای مسلح با آنان برخورد می‌کردند، اما اینجا مسئله یاری به آسیب‌دیدگان سیل مطرح است و منتقدان از روی جهالت موضوعی انسان‌دوستانه را هدف قرار داده‌اند. 


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: آنان که ادعا می‌کنند قانون اساسی زیر پا گذاشته شده و لوای حمایت از دولت علم کرده‌اند، چرا نقائص در اجرای قانون را جاهای دیگر پیگیری و مطرح نمی‌کنند.


امیرآبادی‌فراهانی با تأکید براینکه چنین افرادی با اصل مقاومت و نیروهای حزب‌اللهی و مردمی در منطقه مشکل دارند، گفت: چرا حرف‌هایشان را گونه‌ای دیگر مطرح و افکار عمومی را منحرف می‌کنند، مقصودشان را شفاف بیان کنند.


وی با اشاره به اینکه کمک به سیل‌زدگان از طرف همسایگان مشخصاً کار انسان‌دوستانه و خداپسندانه‌ای است که باید از آن  استقبال کنیم، خاطرنشان کرد: ما دنبال امت واحده اسلامی هستیم و پیامبر ما فرموده‌اند مسلمانی که ندای یاری خواستن مسلمان دیگر را بشنود و یاریش نکند، مسلمان نیست که مسلمانان عراقی هم به صدای مظلومیت مردم سیل‌زده استان خوزستان لبیک گفتند و این دستور دین است.


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به کسانی که چنین شبهاتی را در کشور مطرح می‌کنند بیان کرد:  کشورهای اروپایی که بیشتر مسیحی هستند وقتی مشکلی برایشان پیش می‌آید مرزها و ویزاها را بر می‌دارند و به کمک یکدیگر می‌روند و از یکدیگر حمایت می‌کنند، چه مسئله‌ای است که مطرح می‌کنید، اگر راست می‌گویید نیت‌های اصلی‌تان را بیان کنید.


انتهای پیام/4034/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته