دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1398 - 17:03
رسولی مطرح كرد:

تمرکز دانشگاه آزاد اردبیل بر تأسیس شركت‌های دانش‌بنیان در سرعین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: تمركز فعالیت‌های این واحد دانشگاهی بر تأسیس شركت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های فناورانه در شهر سرعین است.
کد خبر : 376190
photo_2019-04-24_15-37-51.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، اسحاق رسولی ظهر امروز در نشست تخصصی صنعت گردشگری پایدار سرعین با هیئت‌ رئیسه‌ جامعه‌ هتل‌ها و مراكز اقامتی استان اردبیل که در مركز دانشگاهی سرعین برگزار شد، اظهار كرد: در هر جامعه‌ای دانشگاه، نقش پیشرو در توسعه‌ دارد و این دانشگاه است كه می‌تواند مسیر درست را ترسیم و هدایت كند.


وی اضافه کرد: باید دانشگاه مسائل و مشكلات، نقاط ضعف و قوت جامعه را بداند و برای این منظور ارتباط خود را با بدنه‌ جامعه و تشكل‌های مردمی تقویت كند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل عنوان کرد: باید ارتباط خود را در جامعه تقویت كنیم و برای این منظور سه ارزش اجتماعی تعالی معنوی، مسئله‌محوری و نوآوری را در كنار فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تعریف كرده‌ایم.


رسولی به موضوع راه‌اندازی یونی‌هتل در سرعین اشاره كرد و یادآور شد: با همكاری مدیران هتل‌ها، رستوران‌ها و آب‌درمانی‌ها، آموزش‌های تخصصی در اختیار عوامل اجرایی آنان قرار می‌گیرد و در این دوره‌ها سعی می‌شود از بهترین استادان داخلی و خارجی استفاده شود.


وی بیان كرد: محورهای توسعه در امر مسئولیت اجتماعی دانشگاه در شهر سرعین، گردشگری و سلامت تعریف شده و تمركز فعالیت‌ها بر تأسیس شركت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های فناورانه  است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تأکید كرد: اگر در چرخه‌، صنعت، پژوهش و تحقیق نباشد، آن چرخه ناقص است و صنعت گردشگری استان اردبیل كه محور اصلی توسعه‌ آن به حساب می‌آید از تحقیق و پژوهش كم‌بهره است و آموزش‌های تخصصی و مستمر وجود ندارد.


رسولی توضیح داد: در نیازسنجی به افرادی نیاز داریم كه درگیر موضوع بوده و چالش‌ها و موانع را درک كرده است؛ به همین دلیل برای توسعه‌ گردشگری شهر سرعین باید تشكل‌ها و بخش‌های خصوصی محور كار باشند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌تواند ورود كرده و حلقه‌های مفقوده و ناقص را ترمیم كند.


رئیس جامعه هتل‌ها و مراكز اقامتی استان اردبیل نیز در این نشست بر ضرورت توسعه‌ گردشگری بر مبنا و دیدگاه علمی تأكید كرد.


ناصر محمدی اضافه کرد: كشورهایی كه به گردشگری با دید علمی پرداخته‌اند، توسعه یافته‌اند؛ اما كشورهایی كه با دیدگاه سنتی عمل كرده‌اند، عقب مانده‌اند.


وی یادآور شد: ظرفیت‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی سرعین زیاد است؛ اما خوب استفاده نشده است و اگر از حضور 8 میلیون گردشگر درست استفاده نشود، می‌تواند به تهدید تبدیل شود.


رئیس جامعه هتل‌ها و مراكز اقامتی استان اردبیل اظهار كرد: امر گردشگری در عین‌حال كه نكات مثبتی دارد؛ اما نكات منفی زیادی هم می‌تواند داشته باشد و برای حل موضوع باید دانشگاه ورود پیدا کرده و در امر آموزش قوی عمل كند.


محمدی تصریح کرد: تاكنون مطالعه‌ای انجام نگرفته تا فرصت‌ها و تهدیدها شناسایی و روی آن كار كارشناسی انجام گیرد و راهبردها و چشم‌انداز توسعه‌ شهر توریستی سرعین مشخص نشده است.


وی متذکر شد: حضور استاندار اردبیل و نگاه ویژه‌ وی به گردشگری و سرعین فرصت خوبی است كه باید بیش از پیش از آن استفاده كرد.


رئیس جامعه هتل‌ها و مراكز اقامتی استان اردبیل مطرح کرد: از ورود دانشگاه آزاد به امر آموزش حوزه‌ گردشگری و هتل‌داری استقبال می‌كنیم و آماده‌ استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه‌ گردشگری هستیم.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته