دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 14:40

نخستین سمینار زخم و پانسمان‌های نوین از سوی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد

نخستین جلسه سمینار زخم و پانسمان‌های نوین از سوی گروه پرستاری حوزه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم با مشارکت معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان قم در محل سالن درمانگاه هلال احمر برگزار شد.
کد خبر : 37618

محمد ​رموزی مسئول برگزاری این سمینار در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با توجه به برگزاری دوره آموزشی پانسمان‌های نوین اظهار کرد: این دوره آموزشی در چهار جلسه برای پزشکان و پرستاران برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه این سمینار به همت معاونت​ علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم و مشارکت معاونت​ درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان قم برگزار می‌شود، ابراز کرد: مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته پزشکان و پرستاران تیم‌های معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ​و دانشجویان پرستاری و پزشکی درباره زخم و پانسمان‌های نوین با بکارگیری تکنولوژی روز دنیا آموزش می‌بینند.​


مسئول آموزش گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی قم با اعلام اینکه این دوره با حضور 30 پزشک و پرستار برگزار می‌شود بیان کرد: این افراد از استان‌های قم، تهران و مرکزی در این سمینار شرکت می‌کنند.








رموزی:‌ مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته پزشکان و پرستاران تیم‌های معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ​و دانشجویان پرستاری و پزشکی درباره زخم و پانسمان‌های نوین با بکارگیری تکنولوژی روز دنیا آموزش می‌بینند.​

​رموزی اضافه کرد: در این سمینار شرکت‌کنندگان در ارتباط با توانمندسازی تیم‌های بهداشت و درمان هلال احمر قم و آموزش دانشجویان گروه های پرستاری و پزشکی هم‌اندیشی خواهند داشت.


وی با توجه به حضور بهترین متخصصان پانسمان‌های نوین کشور در این سمینار گفت: استادانی همچون استاد الله‌قلی و استاد عبدی که از زخم‌کاران برجسته کشور هستند در این سمینار به ارائه آموزش‌های مرتبط با زخم و پانسمان و آخرین اطلاعات در این زمینه می‌پردازند.


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد قم نیز اظهار کرد: پزشکان جراح، ارتوپد و رادیولوژیست برای ارائه راهکارهای مناسب در ارتباط با زخم‌ها و پانسمان‌های نوین می‌پردازند.


​دکتر محمدجواد قاسم‌زاده با بیان اینکه پانسمان نوین پانسمانی گروهی است یادآور شد: این پانسمان‌ها، جذب زخم می‌شود و نیازی به داروهای خاص شست‌و شو و ضد عفونی زخم ندارد.


وی گفت: این پانسمان‌ها به صورت هوشمند عمل کرده و اتم‌های نقره را آزاد و موجب جذب ترشحات زخم و کشته شدن میکروب‌ها می‌شوند.


معاون ​علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم اضافه کرد: پمادهایی که در این پانسمان‌ها استفاده می‌شود بافت‌های مرده را از بین می‌برد و با این اتفاق نیاز به جراحی برای از بین بردن بافت‌های مرده نیست.


وی با توجه به انواع مختلف زخم‌ها، گفت: زخم‌ها شامل زخم بستر، زخم دیابت، زخم‌های عروقی و زخم‌های عروق لنفاوی می‌شوند که برای بیماران مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کنند.


نخستین جلسه این دوره آموزشی دوشنبه 16 شهریور ماه از ساعت 8 صبح الی 14 در محل درمانگاه هلال احمر برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته