دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1393 - 13:12
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مطرح کرد

سیاست‌گذاری در حوزه آموزش عمومی و متوسطه اصلی‌ترین رسالت شورای عالی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اصلی‌ترین رسالت شورای عالی آموزش و پرورش، سیاست‌گذاری در حوزه وظایف آموزش عمومی و متوسطه در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و قوانین و مقررات مربوطه است.
کد خبر : 3761

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مهدی نوید ادهم روز دوشنبه در گردهمایی نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش استان‌ها اظهار کرد: کارکرد امروز آموزش و پرورش صرفا انتقال دانش و آموزش است در حالی که دستگاه تعلیم و تربیت باید زمینه استقرار و پویایی نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند.
وی افزود: عده ای آموزش و پروزش را در سیاست‌های کلی، دستگاه مصرفی می‌دانند، حال آنکه باید تصویر استقرار انقلاب فرهنگی در سیاست گذاری‌های شورای عالی آموزش و پرورش به جامعه القا شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در ماده یک قانون، شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مرجع سیاست‌گذاری معرفی شده است در حالی که تصویری که عموم وزرا، معاونان و کارشناسان این وزارتحانه دارند این است که شورا را مرکز قانونگذاری قلمداد می‌کنند، مرکزی که باید قوانین و مقررات را تصویب و ابلاغ کند.
نوید ادهم اضافه کرد: اصلی‌ترین رسالت شورای عالی آموزش و پرورش مرجع سیاست گذاری در حوزه وظایف آموزش عمومی و متوسطه در چارچوب سیاست های کلی نظام و قوانین و مقررات مربوطه است.
وی با بیان اینکه در سیاست‌گذاری آموزشی با خلاء منبع مطالعاتی مواجه هستیم، بیان کرد: دستگاه‌های سیاست‌گذار در سال‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که از مدل‌های مختلف سیاست‌گذاری در دنیا که با فرهنگ ما همخوانی دارد استفاده کنند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: برای مدیریت شورای عالی یکسری اصول و سیاست‌ها از جمله پژوهش محوری، واقعیت‌‌نگری، آینده‌نگری، انسجام و هماهنگی و پاسخگویی به مراجع و نهادهای زیربط تنظیم شده است که سعی می‌کنیم با این نگاه شورا را مدیریت کنیم.
نوید ادهم با بیان اینکه بچه‌های امروز شهروندان آینده کشور هستند، اضافه کرد: یکی از ادعاهای سند تحول نظام آموزشی این است که به بحث آینده پژوهانه توجه کند زیرا آموزش و پرورش کار آینده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: مهدی نوید ادهم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته