دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1398 - 10:28
قانون اساسی جدید مصر رأی آورد؛

رأی مردم مصر به ابقای سیسی در قدرت تا 2030

مردم مصر با تأیید قانون اساسی جدید مصر به رئیس‌جمهور این کشور فرصت دادند تا دو سال بیشتر در رأس قدرت باقی بماند.
کد خبر : 376028

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «الیوم‌السابع»، کمیته عالی انتخابات مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که مردم این کشور تغییرات قانون اساسی را تأیید کردند و به موجب آن، دوره ریاست جمهوری از چهار به 6 سال افزایش می‌یابد.


«لاشین ابراهیم»، رئیس کمیته عالی انتخابات مصر گفت: «بیش از 44 درصد (27 میلیون نفر) از واجدان شرایط رأی‌دادن در انتخابات مشارکت کردند که 88 درصدشان به تغییر قانون اساسی رأی آری دادند. در این انتخابات که در بیش از 10 هزار مرکز اخذ رأی در مصر برگزار شد، در مجموع بیش از 61 میلیون نفر می‌توانستند رأی بدهند».


طبق رأی مردم مصر، «عبدالفتاح السیسی» به‌طور قانونی می‌تواند تا 6 سال در رأس قدرت باقی بماند و بعد از پایان دوره، بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.


سیسی پس از تصویب قانون اساسی جدید، با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از مردم مصر به‌دلیل حمایت از انجام اصلاحات در قانون اساسی قدردانی کرد و نوشت: «از مردم مصر بابت تمدید دوره حکومتم تا 2030 میلادی تشکر می‌کنم».


وی افزود: «به مردم کشورم که با یکپارچگی ملی و هشیاری از چالش‌های فراروی مصر عبور و چشم جهان را به خود خیره کردند، ادای احترام و افتخار می‌کنم».



به گزارش آنا، اعلام نتیجه رسمی اصلاحات قانون اساسی مصر در زمانی انجام می‌شود که پیش‌تر قرار بود نتیجه همه‌پرسی هفتم اردیبهشت اعلام شود.


مجلس مصر چند هفته پیش با اصلاح ماده 140 قانون اساسی، موافقت خود را با افزایش دوره ریاست جمهوری این کشور از چهار به 6 سال اعلام کرده بود.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته