دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام کاویانی‌راد:

حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگان است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گفت: حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه خطیری بوده که بر عهده همگان است.
کد خبر : 376000
کاویانی.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، رحیم نریمانی مدیر‌کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و علیرضا مختار‌پور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیش از ظهر امروز در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.


رحیم نریمانی در ابتدای مراسم گفت: مراسمی را که امروز تحت عنوان تبادل تفاهم‌نامه میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و نهاد کتابخانه‌ها برگزار می‌کنیم را در جلسات متعددی کارشناسی و برنامه‌ربزی کرده‌ایم و با توجه به اینکه نهاد کتابخانه‌های کشور نیز دغدغه ایثار و شهادت را دارد، تبادل این تفاهم‌نامه در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ کتاب‌خوانی بسیار کارساز و مفید خواهد بود. ما برنامه خود را بر استفاده حداکثری از فضای دیجیتال و رسانه‌های فضای مجازی گذاشته‌ایم.


معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید نیز در این جلسه نیز گفت: در دوره‌ای تنها بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها متولی انتشار کتاب‌هایی با مضمون ایثار و شهادت بود.


محمدحسن کاویانی‌راد با تأکید بر تأثیرگذاری انتشار کتاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در دوره‌ای تنها بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها متولی انتشار کتاب‌هایی با مضمون ایثار و شهادت بود.


معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بنیاد شهید با دغدغه ترویج ایثار و شهادت به حوزه نشر ورود کرده است و این نهاد برای توسعه و تولید کتاب‌های مرجع تلاش‌های فراوانی خواهد کرد تا ضمن حفظ و نگهداری از فرهنگ ایثار و شهادت در جهت ترویج آن نیز پویا و توانمند باشد. در زمانی که بدنه جامعه در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت احساس مسئولیت زیادی نمی‌کرد بنیاد شهید با ورود به مقوله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق کتاب و کتا‌ب‌خوانی ورود کرد و اکنون با توجه به فعالیت‌های چشمگیر در دیگر نهاد‌ها مانند نهاد کتاب‌خانه‌های کشور مسئله همکاری بین این دو نهاد حتماً حرکتی مؤثر و مهم خواهد بود؛ حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه خطیری است بر عهده تمام جامعه و نهاد‌های انقلابی.


وی اظهار کرد: در زمانی بنیاد شهید به‌عنوان محور، مرکزیت اشاعه این فرهنگ عظیم بشری را به عهده گرفت، اما بحمدالله با توجه با افزایش سطح آگاهی‌ها و احساس مسئولیت از سوی تمام نهاد‌ها و سازمان‌های وارد حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده‌اند. شکل‌‌گیری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیازمند زیرساخت‌های بسیاری است که امروز در این مکان با همکاری نهاد کتابحانه‌ها گام‌های مهمی را در این خصوص برمی‌داریم. امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران با نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور اقدامی بسیار مهم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است در این تفاهم‌نامه بنیاد شهید همکاری خود را با نهادی که تخصص و ظرفیت لازم و حرفه‌ای را در مقوله کتاب و کتاب‌خوانی دارد آغاز می‌کند و به‌عنوان نهادی که در حوزه ایثار و شهادت از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، به‌سوی هدف غایی ترویج فرهنگ ایثار شهادت است.


در ادامه این مراسم دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: ترویج و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت بیش‌ازپیش به جامعه می‌تواند مانع بسیاری از معضلات اجتماعی و راهگشای پیشرفت جامعه باشد. همکاری نهاد کتابخانه‌ها به‌عنوان یک مرکز تخصصی با بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ترویج فرهنگ یک حرکت فرهنگی است. انتقال این سطح از ایثارگری از یک رزمنده که در شب عملیات و هنگام رفتن بر روی مین، پوتین‌های خود را به‌صرف بیت‌المال بودن تحویل می‌دهد، مجالی را برای تعرض به بیت‌المال در جامعه نمی‌گذارد.


علی مختارپور ادامه داد: مفاهیم در بهترین قالب و شکل به تمام سطح جامعه تسری پیدا کند، شاهد بسیاری از اتفاقات خوب خواهیم بود. امروز در این مراسم با امضای تفاهم‌نامه و تبادل آن همکاری تنگاتنگی با بنیاد شهید خواهیم داشت تا بتوانیم علاوه بر اشاعه و نشر ارزش‌های ایثار و شهادت آن‌ها را در جامعه نهادینه کنیم. تفاهم‌نامه همکاری میان این دو نهاد در پیشرفت فرهنگ ایثار و کتاب‌خوانی نقش بسزایی خواهد داشت.


گفتنی است؛ تفاهم‌نامه همکاری میان دو نهاد بنیاد شهید و کتابخانه‌های عمومی کشور در 10 ماده تنظیم‌ شده است که باهدف ترویج فرهنگ ایثار شهادت و همچنین اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه تهیه، تنظیم و به امضا رسید.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته