دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1398 - 10:02
حجت‌الاسلام خسروپناه:

160 هنر فراموش‌شده در استان اصفهان احیا می‌شود

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هنرستان بهادری را با کمک دانشگاه استاد فرشچیان به همراه 160 هنر فراموش‌شده در استان اصفهان احیا می‌کنیم.
کد خبر : 375988
BS0K8357.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی علوم انسانی و هنر که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای تخصصی باید با حضور استادان دانشگاهی و حوزوی تشکیل شود تا بازنگری در سرفصل‌ها صورت بگیرد.


وی اضافه کرد: اکنون 10 هزار استاد علوم انسانی و هنر فعال هستند که 90 درصد استادان نیاز به متن درسی دارند و خودشان نمی‌توانند بر مبنای سرفصل‌ها آموزش دهند.


معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، تعالی در کتب درسی با رویکرد علوم انسانی، تعالی در استادان با هدف توانمندسازی و تعالی در سرفصل‌ها را ضروری برشمرد و عنوان کرد: در این راستا اهداف بلندمدت شامل ایجاد رشته‌ها و دانشکده‌های جدید در حال برنامه‌ریزی است.


خسروپناه بیان کرد: ایجاد دانشکده براساس نیازها صورت می‌‌گیرد؛ به‌عنوان مثال باید دانشکده خانواده با زیرشاخه‌های روانشناسی خانواده و برای دانشکده علوم سیاسی و رشته‌های مرتبط دانشکده حکمرانی ایجاد شود.


خسرو پناه قم

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های حوزه علمیه و سازمان تبلیغات که در استان قم وجود دارد، تصمیم بر این شده که کارگروه‌های تخصصی علوم انسانی و هنر در قم تشکیل شود.


معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: کتاب‌های درسی چاپ شده باید با یک سری تغییرات اصلاح شود و به‌عنوان کتاب‌های کمک درسی در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قرار گیرد.


خسروپناه تأکید کرد: هدف از تشکیل جلسات کارگروه آن است که یک کار عملیاتی برای تعالی علوم انسانی انجام دهیم، در این راستا از  افرادی برای حضور در جلسات کارگروه‌ها دعوت می‌شود که دارای رتبه علمی استادی و دانشیاری باشند.


وی مطرح کرد: براساس مصوبه شورای دانشگاه آزاد اسلامی، مجلات دارای متقاضی بالا از فصلنامه به ماهنامه تبدیل می‌شوند.


خسرو پناه قم

هیئت اندیشه‌ورز در استان‌ها تأسیس می‌شود


معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: هیئت اندیشه‌ورز متشکل از استادان دانشگاهی و برون‌دانشگاهی در استان‌ها تأسیس می‌شود که به‌صورت گروهی در دانشگاه‌ها بالفعل هستند و می‌توانند منشأ تحول در استان‌ها باشند.


خسروپناه تصریح کرد: در هیئت‌های اندیشه‌ورز گروهی از استادان منطبق با گروه‌های دانشگاهی و تعالی آن تلاش و گروهی با تشکیل اتاق فکر در راستای آینده دانشگاه تفکر می‌کنند و راهکار ارائه می‌دهند.


وی تشریح کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی متشکل از 10 استاد درون‌دانشگاهی و برون‌دانشگاهی است که درباره استان، وضعیت بومی، شهری، رشته‌های موجود در استان‌ها راهکار ارائه می‌کنند.


خسرو پناه قم

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 160 هنر فراموش‌شده در استان اصفهان وجود دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم هنرستان بهادری را با کمک دانشگاه استاد فرشچیان به همراه این 160 هنر دوباره احیا کنیم.


خسروپناه افزود: در این راستا طرح استاد شاگردی را در دست اقدام داریم تا بتوانیم با معرفی افراد به استادان هنرمند استان‌ها در مسیر تربیت هنرجویان گام برداریم.


وی خاطرنشان کرد: دریچه‌های عظیمی بر روی ما در بحث هنر باز شده است و تلاش می‌کنیم استادان فرهیخته هنر را در کشور شناسایی کنیم.


معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی مدارس مهارتی حقوق خبر داد و اضافه کرد: در راستای راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی که زیر نظر مرکز مهارت‌های عمومی(سما) اداره می‌شود، مدارس مهارتی حقوق راه‌اندازی شده است.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته