دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1398 - 18:12
ماکوئی:

دانش‌آموزان سمای زنجان در جشنواره سینا شفگتی‌ساز شدند

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان زنجان گفت: هر سه تیم اعزامی دانش‌آموزی سمای زنجان در جشنواره بین‌المللی پژوهش‌های سینا مقام کسب کردند.
کد خبر : 375924
1.jpg

حمید ماکوئی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در زنجان اظهار کرد؛ هر سه تیم اعزامی دانش‌آموزی دبیرستان دوره اول متوسطه دخترانه سمای زنجان در جشنواره بین‌المللی پژوهش‌های دانش‌آموزی سینا در گرایش سمینارهای پژوهشی در رشته ریاضی و فیزیک مقام کسب کردند.


وی افزود: این مسابقات با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش و دانشگاه آزاد اسلامی و در محل دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات تهران در تاریخ‌های 29 تا 31 اردیبهشت برگزار شد. جشنواره سینا در پنج محور با 130 گرایش و با حضور بیش از 5 هزار دانش‌آموز در قالب هزار و 300 تیم از 19 استان کشور صورت گرفت.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان زنجان خاطرنشان کرد: در پایان این دوره از جشنواره سینا که 220 تیم در بخش غرفه‌های نمایشگاهی، 410 تیم در بخش سمینارهای پژوهشی، 500 تیم در بخش مسابقات علمی، 50 تیم در بخش محتوای دیجیتال و 120 تیم در بخش سخنرانی علمی حضور داشتند، 100 تیم به‌عنوان تیم‌های برگزیده معرفی و قدردانی شدند.


ماکوئی با بیان اینکه استاد راهنمای تیم سیدعمیدالدین موسوی عضو هیئت علمی آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای زنجان بود، گفت: تیم نخست دانش آموزان سمای زنجان متشکل از شیما نوحی و فاطمه‌السادات حسینی رتبه دوم رشته سمینارهای فیزیک را کسب کردند و تیم دوم که آرنیکا منصوری تنها عضو آن بود توانست رتبه دوم سمینارهای پژوهشی ریاضی را کسب کرد.


وی افزود: تیم سوم که آیناز پرتوی و روژین ذبیحیان عضو آن بودند توانستند مقام سوم سمینارهای پژوهشی ریاضی را کسب کنند.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان زنجان تصریح کرد: پژوهش‌سرای ریاضی و کامپیوتر مدارس سمای زنجان در طول سه سال فعالیت خود افتخارات متعددی را کسب کرده‌اند که می‌توان از ارائه بیش از 20 مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی و ملی، کسب عناوین مختلف در جشنواره‌های خوارزمی و چاپ یک کتاب در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر نام برد.


انتهای پیام/4122/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته