دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1394 - 08:46
اقدامی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد

افزایش رشته‌های صنایع دریایی در واحد بندرانزلی/ ایجاد سامانه جامع هوشمند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی از افزایش سه رشته جدید در این واحد خبر داد و افزایش رشته‌های صنایع دریایی و ایجاد سامانه جامع هوشمند را از برنامه‌های واحد متبوع خود برشمرد.
کد خبر : 37588

دکتر علیرضا اقدامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، ارتقای کیفیت آموزشی را یکی از برنامه‌های این واحد بیان و اظهار کرد: اکنون 81 عضو هیات علمی تمام وقت در این واحد مشغول به فعالیت بوده که بیش از ۸۰ درصد در مقاطع دکتری و یا دانشجوی دکتری هستند.


اقدامی با توجه به تحصیل حدود 4000 دانشجو در سال تحصیلی گذشته در این واحد عنوان کرد: از 47 رشته موجود در این واحد 10 رشته مربوط به کارشناسی ارشد، یک رشته دکتری و 36 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی از افزایش سه رشته جدید در این واحد خبر داد و ادامه داد: رشته‌های کارشناسی ارشد حقوق عمومی، کارشناسی ارشد مکانیک- ساخت و تولید و کارشناسی ناپیوسته برق- قدرت از جمله رشته‌های تصویب شده این واحد دانشگاهی از سوی وزارت علوم است.








اقدامی: در تدوین بودجه سال جاری، 16 درصد درآمد باید خارج از شهریه دانشجویان باشد که واحد بندرانزلی گام‌های موثری در این زمینه برداشته است

وی افزود: درباره ایجاد رشته‌های جدیدی نیز در مقاطع مختلف به خصوص کارشناسی ارشد تلاش‌های خوبی صورت پذیرفته که با مصوب شدن این رشته‌ها از سوی وزارت علوم می‌توانیم شاهد شکوفایی بیش از پیش این واحد دانشگاهی باشیم.


اقدامی با توجه به فروش ساختمان‌های بلااستفاده مجزا با مجوز سازمان مرکزی به منظور ایجاد یک ساختمان جدید آموزشی اداری به متراژ 3000 مترمربع در سایت موجود واحد، احداث مسجد با مشارکت بخش‌های خصوصی را از طرح‌های ماندگار در راستای فعالیت‌های فرهنگی دانست.


وی به آنا گفت: در تدوین بودجه سال جاری، 16 درصد درآمد باید خارج از شهریه دانشجویان بوده که واحد بندرانزلی گام‌های موثری در این زمینه برداشته است.



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با توجه به قرار داشتن این واحد در محدوده منطقه آزاد انزلی و بهره‌مندی از معافیت مالیاتی ابراز امیدواری کرد که با کمک مسئولان این منطقه شاهد ارتقای علمی و آموزشی این واحد دانشگاهی باشیم.


اقدامی با توجه به تفاهم‌نامه‌های امضا شده با نهادهای صنعتی شهرستان، افزود: چندین تفاهم‌نامه با نهادهای مختلفی چون سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی با موضوع ایجاد مرکز تحصیل و توسعه علوم پیشرفته، تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با موضوع فعالیت‌های علمی اقتصادی، ساخت و مشاوره در پروژه‌های عمرانی و پروژه کارآموزی دانشجویان، صنایع دفاعی شهید تمجیدی وزارت دفاع با موضوع ایجاد بستر مناسب در راستای سهیم شدن واحد در پروژه‌های کلان و ملی، برگزاری دوره‌های آموزشی کشتی‌سازی در قالب آموزش‌های ضمن خدمت و سازمان نظام مهندسی استان گیلان با موضوع برگزاری کلاس‌های آموزشی به امضا رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته