دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 12:46
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت:

وزارت بهداشت بزرگترین بازار محصولات تولید داخل است

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، عنوان کرد: بازار فروش 10 شرکت برتر بالغ بر 240 میلیارد تومان بوده است؛ اما به دلیل نیازمندی کشور به محصولات داخلی، این تولیدات در داخل بازار توزیع شده و البته در برخی محصولات صادرات نیز داشته‌ایم.
کد خبر : 37583

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر رضا ملک‌زاده در نشست خبری که به مناسبت اولین گردهمایی مدیران شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت برگزار شد، گفت: نشست شرکت‌های دانش بنیان بخش سلامت یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت در بحث فناوری است و حمایت از این شرکت‌ها که عمدتا در بخش صنعت داروسازی، تجهیزات پزشکی و فناوری‌های نوین از جمله نانو فناوری فعالیت دارند، جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است.


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، افزود: یکی از فعال‌ترین بخش‌هایی که در فناوری شرکت‌های دانش بنیان داشته‌ایم، بخش سلامت بوده است که حدود 30 درصد فعالیت این دسته شرکت‌ها را به خود اختصاص داده است.


وی گفت: بر اساس آمار سازمان غذا و دارو 50 درصد بودجه طرح تحول سلامت صرف تهیه دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود که نشان دهنده بازار بزرگ برای شرکت‌های دانش بنیان این حوزه است.


ملک‌زاده عنوان کرد: بازار سلامت بسیار بزرگ است و با 120 میلیارد تومان فروش خدمات به صورت سالانه بازار بزرگی را به خود اختصاص داده است که می‌تواند در اعتبار شرکت‌های دانش بنیان و بخش تجاری کشور قرار بگیرد و ما نیز برنامه‌ریز‌ی‌هایی داریم برای دوران «پسا تحریم» که با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم تولیدات داخل را حمایت کنیم و افزایش دهیم.


وی گفت: قرار نیست از استانداردهایی که داریم، به خصوص در بخش سلامت چیزی کم بگذاریم؛ اما تجربه‌هایی داریم که تولیدات دارویی برخی اقلام تجهیزات پزشکی به خصوص تجهیزات یک بار مصرف دارای کیفیت بسیار خوبی هستند؛ به گونه‌ای که حتی قادر خواهیم بود این محصولات را به سایر کشورها صادر کنیم.


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، اظهار کرد: ما اطمینان داریم این ظرفیت و پتانسیل در کشور وجود دارد که بتوانیم بازار عظیم سلامت را در اختیار تولید کنندگان بگذاریم و اشتغال در کشور را افزایش دهیم.


وی گفت: گردهمایی مدیران شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت با حضور 400 نفر از صاحبان این شرکت، مسئولانی که برای اعطای مجوز و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان نقش دارند، وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی که به این شرکت‌های تسهیلاتی را ارائه می‌دهد روز چهارشنبه 25 شهریور برگزار خواهد شد.


ملک‌زاده درباره بازار فروش محصولات تولید شده توسط شرکـت‌های دانش بنیان، گفت: بازار فروش 10 شرکت برتر بالغ بر 240 میلیارد تومان بوده است اما به دلیل نیازمندی کشور به محصولات داخلی، این تولیدات در داخل بازار توزیع شده، اما در برخی محصولات صادرات نیز داشته‌ایم.


وی عنوان کرد: در مجموع 1700 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که 443 شرکت در حوزه سلامت فعالیت دارند که از این تعداد 4 شرکت به صورت صنعتی، 122 شرکت به صورت تولیدی و 316 شرکت نوپا هستند.


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، گفت: در حدود 250 شرکت در حوزه سلامت تقاضای خود را برای ارزیابی به سامانه تشخیص صلاحیت دانش بنیان ارسال کرده‌اند و در انتظار بررسی و ارزیابی هستند که حدود 200 شرکت با توزیع 122 شرکت در زمینه فناوری زیستی، 62 شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی و 29 شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته