دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 12:41
در گفت‌وگو با آنا

استاندار خراسان‌شمالی: تحصیلات تکمیلی نیاز امروز کشور است/ دکتر میرزاده برای کشور و دانشگاه فرصتی مغتنم است

استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه گسترش تحصیلات تکمیلی، نیاز امروز کشور بوده و این واقعیتی است که وجود دارد، گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی به این موضوع ورود نکند، ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان متوقف می‌شود.
کد خبر : 37571

سید علی‌اکبر پرویزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: اکنون کشور ما در مقاطع کاردانی و کارشناسی به اندازه کافی هم در رشته‌ها و هم در گسترش دانشگاه‌ها کار و رشد کرده؛ اما در عرصه تحصیلات تکمیلی ورود به دانشگاه‌های دولتی بخصوص در دکتری محدود است و چنانچه دانشگاه آزاد اسلامی به این موضوع به‌ویژه در دکتری ورود نکند، ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان متوقف می‌شود که باید در این زمینه به این دانشگاه کمک شود.


وی بخشی از مخالفت‌ها و انتقادها از دانشگاه آزاد در راستای گسترش تحصیلات تکمیلی را سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: برخورد دولت قبل با دانشگاه آزاد اسلامی و گسترش بی‌حساب و کتاب دانشگاه‌ها که اکنون اکثرا تعطیل شده‌اند، حاصل نگاه‌های سیاسی به دانشگاه آزاد اسلامی است.


پرویزی حضور دکتر میرزاده را هم برای دانشگاه آزاد اسلامی و هم برای کشور فرصتی مغتنم برشمرد و به آنا گفت: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید تحولات خوبی را با فعالیت‌های مدیریتی خود آغاز کرده‌اند و امیدواریم که این دانشگاه دوباره به جایگاه واقعی خود بازگردد.


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد خراسان‌شمالی با بیان اینکه در استان ما هم فعالیت‌های خوبی از سوی دانشگاه آزاد صورت گرفته اظهار کرد: تاکید بر تجمیع واحدها، افزایش کیفیت آموزش و ایجاد و راه‌اندازی رشته‌هایی متناسب با نیاز کشور از جمله اتفاقات مثبتی است که امیدواریم این فعالیت‌های علمی فرهنگی ادامه پیدا کند.


وی که در حاشیه نهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی با آنا گفت‌‌وگو می‌کرد، از تعامل و همکاری خوب استانداری با دانشگاه آزاد این استان خبر داد و خواستار پیگیری اهداف سازمانی دانشگاه و همکاری با مسئولان استانی از سوی مسئولان دانشگاهی استان برای توسعه و پیشرفت شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته