دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1398 - 10:43
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی:

جریمه دیرکرد بیمه سیل‌زدگان بخشیده می‌شود

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه جریمه دیرکرد بیمه سیل‌زدگان بخشیده می‌شود، گفت: تمامی جریمه‌های بیمه‌شدگان سیل را پرداخت خواهیم کرد.
کد خبر : 375696
124332028_163687475afdab.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدحسن زدا صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، با بیان اینکه در سال جاری حقوق و مزایای حداقل‌بگیران حدود 2 میلیون تومان خواهد بود، گفت: امسال افزایش حقوق‌ها تا 36.5 درصد بود و با توجه به اینکه حداقل حقوق در سال گذشته یک‌میلیون و یکصد هزار تومان بود امسال حقوق پایه حداقل یک‌میلیون و 500 هزار تومان است که همراه با مزایا به حدود 2 میلیون تومان می‌رسد.


وی با بیان اینکه باید منابع مالی را در نظر بگیریم، گفت: از سوی هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان پیشنهاد شد که به تصویب هیئت وزیران رسید و این پیشنهاد که 261 هزار تومان به همراه 13 درصد است را در اردیبهشت ماه عملیاتی خواهیم کرد.
 
زدا ادامه داد: این افزایش حقوق نیاز به اعتبار 17 هزار میلیارد تومانی است که که اگر تصویب شود انجام خواهیم کرد.


وی درباره اقدامات این سازمان برای مردم مناطق سیل‌زده گفت: تمامی جریمه‌های بیمه‌شدگان سیل را پرداخت خواهیم کرد.


سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزود: از ابتدای بحران سیل در مناطق سیل‌زده کمک‌های زیادی از جمله کمک‌های بیمه‌ای و امدادی را آغاز کردیم به طوری که درمانگاه‌های سیار راه‌اندازی شده و دارو ارسال کردیم.
 
زدا ادامه داد: جریمه سیل‌زدگانی که حق بیمه آنها دیر شده بود بخشیده و فرصت جدیدی در اختیار آنها قرار دادیم ضمن آنکه طبق تفاهم‌نامه با وزارت تعاون و رفاه قرار است بیمه‌شدگان مناطق سیل‌زده به صورت یک روزه معرفی شوند و بیمه بیکاری به آنها تعلق بگیرد و اگر کسانی که تحت پوشش بیمه نیستند در صورت تأمین اعتیار بیمه بیکاری چندماهه دریافت کنند.


وی افزود: 8 هزار و 500 وام قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان اختصاص داده شده که برخی از آنها پرداخت شده است.


سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درباره جذب بیمه‌ای و درمان اظهار کرد: در حال برون‌سپاری هستیم و سعی کردیم که استخدام نداشته باشیم اما در بخش درمانی قسمت پرستاری احتمالاً امسال پرستاران را استخدام خواهیم کرد.


وی بیان کرد: برای اولین بار ملاقات مردمی اینستاگرامی را انجام دادیم که حدود 350 نفر حضور داشتند که مردم بدون حضور و زحمتی سوالاتشان را به طور مستقیم ارائه کردند.


زدا در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: برای این همسان‌سازی مدل‌های مختلفی داشتیم که به یک مدل خاصی رسیدیم که آن هم برای اجرایی شدن 12 هزار میلیارد تومان هزینه دارد که در صورتی که تأمین مالی شود و با توجه به زیرساخت‌ها و نرم‌افزارها ظرف 48 ساعت آن را عملیاتی می‌کنیم.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: محمدحسن زدا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته