دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1398 - 00:20
سلیمی:

امداد‌‌ هوایی نقطه قوت هلال‌احمر در سیل اخیر بود

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: به دلیل محاصره برخی از شهرها و روستاها با آب در سیل اخیر امداد هوایی توانست نقش مؤثری در کمک‌رسانی به مردم این مناطق ایفا کند.
کد خبر : 375613

مرتضی سلیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: در سیل امسال بیش از ۳۸۰۰ شهر، روستا و محورهای کوهستانی گرفتار برف و کولاک شد و هلال احمر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تمام نیروی خود را برای کمک به هموطنان به کار گرفت.


وی افزود: در این سیل  به ۶۰۵ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از ۲۹۲ هزار نفر اسکان اضطراری شدند.


رئیس امداد و نجات هلال احمر افزود: هشت هزار و  ۳۴۵ نفر با قایق و بالگردهای جمعیت به مناطق امن انتقال یافتند و با کمک نیروهای هلال احمر چهار هزار و  ۸۲۱ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شدند.


سلیمی خاطرنشان‌کرد: مشکل آب گرفتگی بزرگ‌ترین معضل سیل بود که نیروهای هلال احمر در زمان سیل بیش از هفت هزار و  ۹۳۰ خانه را از آب تخلیه کردند. 


وی افزود: بیش از ۲۱ هزار نیروی عملیاتی در قالب پنج‌هزار و ۱۶۵ تیم امدادی از همان روزهای ابتدایی عملیات وارد عمل شدند و همچنان در حال فعالیت هستند.


 رئیس جمعیت هلال احمر تصریح‌کرد: با توجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه های ارتباطی، یکی از نکات برجسته این عملیات‌ها، استفاده از توان امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر بوده است و به همین منظور با ۹۲۰ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت بیش از دو هزار و  ۸۱۲ نفر از امدادگران و نجات‌گران در توزیع لوازم مورد نیاز سیل‌زدگان اقدام کردند‌.


وی عنوان کرد: امدادرسانی در ۱۰ استان کشور شامل ایلام، گلستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.


انتهای پیام4122/۴۰۸۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته