دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 12:29

کارشناس حقوقی فوتبال: در قرارداد پروپجیچ تخلفی صورت نگرفته است

احمدرضا براتی کارشناس حقوقی فوتبال گفت: مسئولان باشگاه استقلال برای استفاده از پروبجیچ مستقیما از فیفا استعلام گرفته‌اند و فدراسیون فوتبال دخالتی در این مسئله نداشته است.
کد خبر : 37559

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، پس از این که دخه آ، دروازه‌بان اسپانیایی تیم منچستریونایتد به دلیل پایان مهلت نقل و انتقالات اروپا نتوانست به تیم رئال‌ مادرید بپیوندد بسیاری بر این باور بودند که مشکل این دروازه بان مشابه مشکل پروبچیج بوده و حضور این بازیکن کروات در استقلال خلاف قانون بوده است. اما کارشناس حقوقی فوتبال بر این باور است که استقلالی ها در جذب این بازیکن کروات مرتکب تخلفی نشده‌اند. ضمن این که مسئولان استقلال پیش از حضور پروبچیج در ترکیب تیم از فیفا استعلامی مبنی بر مجاز بودن استفاده از این بازیکن اخذ کرده بودند.


براتی در گفت وگو با خبرنگار آنا درباره قرارداد پروپجیچ با تیم استقلال اظهار داشت:«به نظر من قرارداد درست بوده و نقص یا تخلفی در آن دیده نمی‌شود. در قرارداد این بازیکن شرطی وجود دارد مبنی بر این که قرارداد وی پس از انجام بازی تیم آلبانیایی در تاریخ 23 جولای به صورت خودکار فسخ خواهد شد. در تبصره ذیل ماده 6 قانون فیفا آمده که ثبت قرارداد یک بازیکن در صورتی امکان‌پذیر است که قرارداد قبلی بازیکن قبل از خاتمه مهلت نقل و انتقالات کشور مقصد به صورت دوجانبه فسخ یا خاتمه یافته باشد.»


کارشناس حقوقی فوتبال با اشاره به اینکه تفسیر این قانون برای فیفا هم مشکل است عنوان کرد:«فیفا در پاسخ به استعلام باشگاه استقلال اعلام کرد که اگر قرارداد پروپجیچ در سیستم TMS ثبت شود این بازیکن مشکلی برای بازی در این تیم نخواهد شد.»


براتی با اشاره به این که دخالت مسئولین بین الملل فدراسیون فوتبال در ثبت این قرارداد دور از ذهن است گفت:«با توجه به اینکه قرارداد موتومبا با راه آهن حواشی زیادی را به وجود آورد، احتمال این که آنها بخواهند قانون را زیر پا بگذارند وجود ندارد. ضمن این که مسئولان باشگاه استقلال مستقیما از فیفا استعلام گرفته‌اند و این مسئله ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد.»





انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب