دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1398 - 17:25
سرپرست استانداری گلستان:

7 هزار و 300 واحد مسکونی در گلستان به‌طور کامل تخریب شده است

سرپرست استانداری گلستان با بیان اینکه 17 هزار و 800 واحد مسکونی در این استان از سیلاب آسیب دیده است، گفت: از این تعداد 7 هزار و 300 واحد کاملاً تخریبی هستند.
کد خبر : 375550
1555924907_3-4.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری گلستان، نخستین جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده کشور در گلستان با حضور سرپرست استانداری و مدیران مرتبط برگزار شد.


سرپرست استانداری گلستان در این جلسه با بیان برگزاری نخستین جلسه این قرارگاه در تهران به ریاست وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به اهمیت مسئله بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از سیلاب باید این کارگروه در شهرستان‌های آسیب‌دیده گنبدکاووس، گمیشان، آق‌قلا و مینودشت نیز تشکیل شود.


میرمحمد غراوی افزود: باید جلسات این کارگروه به‌صورت هفتگی و با حضور مدیران ارشد یادشده تشکیل شود.


وی یادآور شد: باید برآورد شود چه میزان امکانات و ماشین‌آلات از استان‌های دیگر و چه میزان توسط دستگاه‌های اجرایی در اختیار مناطق سیل‌زده قرار گرفته است.


غراوی بازسازی و نوسازی منازل شهری و روستایی را در حیطه بنیاد مسکن استان دانست و گفت: از تمام شهرداری‌ها و بخشداری‌ها خواسته شده صدور پروانه ساختمانی منازل آسیب‌دیده از سیلاب به‌صورت رایگان انجام شود.


سرپرست استانداری گلستان با یادآوری دستورالعمل ارسال‌شده از سوی وزارت کشور، خاطرنشان کرد: مقرر شده ساکنان روستاهای آسیب‌دیده از سیلاب به‌عنوان موقت زیر پوشش کمیته امداد قرار گیرند و این نهاد باید این اقدام را در مدت یک ماه اجرایی کند.


وی با بیان اینکه 17 هزار و 800 واحد مسکونی در استان از سیلاب آسیب دیده است، گفت: از این تعداد 7 هزار و 300 واحد کاملاً تخریبی هستند و برای 4 هزار واحد پرونده آماده شده و تا امروز 400 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.


به گزارش آنا، با تأکید سرپرست استانداری گلستان مقرر شد جلسات کارگروه بازسازی و نوسازی استان به‌صورت هفتگی برگزار شود.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته