دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1398 - 08:20
آنا گزارش می‌دهد؛

چالش‌های والیبال بدون رئیس!

در شرایطی که والیبال ایران روزهای حساسی را سپری می‌کند اما وزارت ورزش و جوانان هنوز در مورد انتخابات این فدراسیون تصمیم‌گیری نکرده است.
کد خبر : 375473

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در سال گذشته احمد ضیایی از سمت خود کنار رفت و افشین داوری به‌عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد. با وجود اینکه نزدیک به چهار ماه است ضیایی از فدراسیون والیبال رفته؛ اما هنوز در مورد زمان انتخابات و ثبت‌نام از نامزدهای این فدراسیون هیچ تصمیمی گرفته نشده است.


با توجه به اینکه فدراسیون والیبال سال شلوغی پیش‌رو دارد طبیعی است که مشخص شدن تکلیف ریاست فدراسیون باید در اولویت قرار بگیرد اما هنوز وزارت هیچ تصمیمی در این خصوص نگرفته و افشین داوری هم به دلیل اینکه به‌عنوان سرپرست در این فدراسیون مشغول به کار است طبیعی است که نمی‌تواند برنامه دراز‌مدت داشته باشد. البته گفته می‌شود داوری این روزها سودای ریاست به سرش زده است. او پیش‌ازاین اعلام کرده بود قصدش فقط برگزاری انتخابات است اما این روزها خبر می‌رسد که قرار است در انتخابات فدراسیون ورود کند. البته پس‌ از اینکه محمدرضا داورزنی هم اعلام کرد داوری نامه عدم کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون را امضا نکرده به نظر می‌رسد او گزینه مورد تأیید وزارت ورزش و جوانان هم خواهد بود، البته این روزها زمزمه بازگشت داورزنی به انتخابات فدراسیون والیبال هم شنیده می‌شود.


به‌هر روی آنچه اهمیت دارد این است که هر چه سریع‌تر تکلیف ریاست فدراسیون والیبال مشخص شود. در خرداد رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال برگزار می‌شود و بعداز آن هم مسابقات مختلف پیش‌ روی بلندقامتان ایران است و باید دید با این فشردگی رقابت‌ها و البته سال منتهی به المپیک که تیم ملی والیبال ایران یکی از امیدهای کسب سهمیه المپیک است بالاخره چه زمانی صاحب رئیس می‌شود؟


والیبال در چند روز با اتفاقاتی زیادی روبه‌رو شده است که به‌طور حتم اگر رئیس این فدراسیون تعیین تکلیف شده بود می‌توانست بخشی از این مشکلات را حل کند، هرچند داوری در تلاش است اما برای فدراسیون حساسی مثل والیبال باید هر چه سریع‌تر وضعیت رئیسش مشخص شود.


یکی از مشکلاتی که والیبال با آن درگیر است بحث میزبانی لیگ ملت‌های والیبال است که برای سه سال آینده به کشور آمریکا داده‌ شده است. سال گذشته زمانی که ملی‌پوشان برای حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال راهی آمریکا شدند، برخی ملی‌پوشان در فرودگاه آمریکا تحت بازجویی FBI قرار گرفته و شاهد رفتار نامناسبی بودند و به چند ملی‌پوش هم ویزا ندادند، همین مسئله باعث شد تا فدراسیون والیبال ایران برای اخذ روادید کشور آمریکا با مشکلاتی مواجه شود.


اگرچه داوری به‌عنوان سرپرست فدراسیون والیبال عدم حضور تیم ملی ایران در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال که به میزبانی آمریکا برگزار خواهد شد را رد کرد و اعلام کرده است برای حل این مشکل در حال رایزنی است و حتی دبیر فدراسیون والیبال آمریکا هم این اطمینان خاطر را به مسئولان فدراسیون ایران داده است تا شرایط حضور ملی‌پوشان را فراهم کند، اما به نظر می‌رسد با توجه به این شرایط و فشردگی برنامه‌های والیبال ایران بهتر است وزارت ورزش و جوانان هر چه زودتر تکلیف ریاست این فدراسیون را مشخص کند.


انتهای پیام/4051/4057/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته