دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1398 - 13:48
نجفی‌خوشرودی در گفتگو با آنا:

گزارش حقوق بشر آمریکایی در کمیسیون امنیت ملی مجلس تدوین شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تدوین گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در آمریکا با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس خبرداد.
کد خبر : 375332
علینجفیسفیرایراندرقرقیزستان.jpg

علی نجفی‌خوشرودی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به ارجاع طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا اظهار کرد: در پی اقدام خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه نهاد انقلابی سپاه پاسداران، طرحی برای مقابله با این اقدام آمریکا با دو فوریت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که بعد از تصویب در صحن علنی برای بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارسال شد.


وی افزود: پس از تأیید و تصویب اعضای کمیسیون امنیت ملی طرح مذکور امروز در دستور کار صحن قرار گرفت که نمایندگان پیشنهادهایی را برای تکمیل شدن آن ارائه کردند؛ بنابر این با درخواست نمایندگان و دستور رئیس مجلس مبنی بر رسیدگی ویژه، طرح بار دیگر به کمیسیون عودت داده شد.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اقدام متقابل علیه تروریست خواندن سپاه، امروز عصر در جلسه کمیسیون امنیت ملی بررسی و تکمیلی می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح دارای تأثیرات مهمی بر امنیت ملی کشور است، بنابر این به منظور حصول اطمینان و استفاده از نظرات کارشناسی کمیسیون آن را با فوریت بررسی و نتیجه را فردا صبح به صحن علنی مجلس ارائه می‌دهد.


نجفی‌خوشرودی درباره برنامه دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در زمینه حمایت از سپاه پاسداران تصریح کرد: با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی را از وضعیت حقوق بشر در آمریکا در سال 97 تهیه کردیم که در نوبت صحن است و به‌زودی در مجلس قرائت می‌شود.


انتهای پیام/4034/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته