دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 10:46

وزیر امورخارجه مستعفی یمن: با ایران قطع رابطه می‌کنیم

وزیر امورخارجه دولت مستعفی یمن در تماس تلفنی با شبکه «الاخباریه» گفت که روابط با ایران تا چند ساعت آینده و پس از مشورت با «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن قطع خواهد شد.
کد خبر : 37532

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «ریاض یاسین» مدعی شد: اطلاعاتی به دست آورده‌ایم که نشان می‌دهد سفارت ایران در صنعا به اتاق جنگ نیروهای حوثی (جنبش انصارالله) و «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری برکنارشده تبدیل شده است.


براساس این گزارش، وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران وسایل ارتباطی پیشرفته دارد و از آن‌ها در عملیات برقراری ارتباط میان رهبران جنبش «انصارالله» و هم‌پیمان آنها یعنی نیروهای «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن استفاده می‌کند.


این در حالی است که وزیر امورخارجه مستعفی یمن روز گذشته (دوشنبه) نیز در اظهاراتی خصمانه، سفارت ایران در صنعا را به حمایت مالی، نظامی و اطلاعاتی از نیروهای «انصارالله» متهم کرده بود.


«ریاض یاسین» وزیر امورخارجه مستعفی یمن در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» گفت: باوجود محاصره هوایی و دریایی، اتاق عملیات حوثی‌ها (جنبش انصارالله) در درون سفارت ایران در صنعا، ویژگی‌هایی بسیار فراتر از توانایی‌های دولت یمن دارد.


وزیر امورخارجه مستعفی یمن مدعی شد: بسیاری از عملیات‌های جنگی و اطلاعاتی از درون سفارت ایران اداره می‌شود و این سفارتخانه در صنعا مرکز توزیع بودجه میان نیروهای حوثی است.


ریاض یاسین درحالی از تصمیم به قطع رابطه با ایران خبر داد که از یک سو، او وزیر دولت مستعفی است و از سوی دیگر طرفداران دولت مستعفی بر بیشتر مناطق کشور تسلط ندارند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته