دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
میامی در گفتگو با آنا:

محمد مطیع و جمشید مشایخی تکرارنشدنی هستند

یک بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از مطیع و مشایخی به عنوان هنرمندان تکرارنشدنی یاد کرد.
کد خبر : 375248
image.php.jpg

مهدی میامی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با ابراز خرسندی از پیگیری خانه تئاتر برای نصب سنگ یادبود محمد مطیع بازیگر فقید کشورمان گفت: محمد مطیع از چهره‌های واقعاً برجسته و تکرارناشدنی تئاتر ما بود. ما در آخرین ساعت سال 1397 محمد مطیع و در نخستین روزهای سال 1398 جمشید مشایخی را از دست دادیم. هر کدام از این اساتید بازیگری که از بین ما به سرای دیگر کوچ می‌کنند، می‌گوییم تکرارناشدنی و شامخ هستند، چون واقعاً هیچ‌کدام جایگزینی ندارند. به‌ویژه این که اغلب آنها در یک مقطع تاریخی می‌زیستند. دیگر کجا و در چه دوره‌ای شبیه این بزرگان به وجود خواهد آمد؟ حالا شبیه آنها که امکان‌پذیر نیست، اما هم‌وزن اینها باید باشند تا وزن هنر بازیگری ما حفظ شود.


وی اظهار کرد: محمد مطیع بازیگر خوبی بود، در بازی‌هایش فوق‌العاده با انعطاف بود. نه من و نه هیچ‌کدام از همکاران و علاقه‌مندان فراموشش نمی‌کنیم. خوشحالم در دو سه نمایش در خدمتش بودم.


این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره همکاری‌های مشترک خود با زنده‌یاد محمد مطیع گفت: اولین تجربه‌ای که داشتم به سال 1350 و بازی در تله‌تئاتر «در شاهراه» ساخته ایرج راد باز می‌گردد. من در آن زمان در آغاز مسیر بازیگری و جزء سیاهی‌لشکرهای آن کار بودم. چندین کار دیگر هم بود؛ هنگام اجرای نمایش مستاجر جدید به کارگردانی زنده‌یاد رضا کر‌م‌رضایی که من و حسین سحرخیز همبازی بودیم، یک شب محمد مطیع آمد و بعد از تحسین بازی ما گفت: حتماً فردا پیش من بیایید، کار مهمی دارم. گفتم چشم؛ فکر می‌کردم از روی تعارف است که حالا مثلاً هفته بعد هم برویم خوب است. هفته بعد ما را دید گفت پس چرا نیامدید؟ گفتم حالا در خدمت شما هستیم. با خنده گفت نه، تمام شد رفت! گویا می‌خواست سریالی بسازد و می‌خواست من و حسین سحرخیز هم در آن باشیم که قسمت نشد و خیلی دلم سوخت.


میامی افزود: در هر صورت، مطیع از بزرگمردهای بازیگری ما بود. همیشه و در سال‌هایی که در ایران بود به مصاحبت با وی افتخار می کردم؛ هیچ‌‌گاه بازی‌های زیبایش به‌خصوص در نمایش «بنگاه تئاترال» را فراموش نمی‌کنم.


 لازم به ذکر است، زنده‌یاد محمد مطیع بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در آخرین ساعات سال ۱۳۹۷ در سن ۷۵ سالگی در شهر گوتنبرگ سوئد درگذشت و طبق نظر خانواده‌اش در همان شهر به خاک سپرده شد. با پیگیری خانه تئاتر و همکاری شهرداری تهران قرار است سنگ یادبود این هنرمند فقید در قطعه هنرمندان بهشت زهرا نصب شود.


انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
رحیمیان
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
۰
حیف از این هنرمندان و گوهرهای گرانبها
هلدینگ شایسته