دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 11:11

نوری مالکی: دخالت‌های خارجی باعث انحراف و مانع تصویب قانون «گارد ملی» می‌شود

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق با بیان وجود دخالت‌های خارجی و تلاش‌ برای منحرف کردن قانون «گارد ملی» از مسیر اصلی‌ خود، گفت که پیش‌نویس این قانون از مرحله کنونی عبور نخواهد کرد و تصویب نمی‌شود.
کد خبر : 37521

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «العراقیه»، «نوری مالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: معتقدم که قانون «گارد ملی» به‌ویژه به‌دنبال برگزاری کنفرانس دوحه که حساسیت زیادی در طیف‌های مختلف جامعه ایجاد کرده است، تصویب نخواهد شد.


براساس این گزارش، «مالکی» در تبیین علت این دیدگاهش افزود: چنین پروژه‌ مهمی نیازمند تسلیح و واردات زیاد است و همه این اقدامات به‌دلیل دخالت‌های منفی خارجی که تلاش می‌کنند قانون «گارد ملی» را از مسیر اصلی‌ خود منحرف کنند، میسر نیست.


وی تاکید کرد: بسیج مردمی عراق باید پایگاه اصلی «گارد ملی» باشد، زیرا در بسیج مردمی عراق اکنون شیعه، سنی، مسیحی و حتی کردها حضور دارند و لذا ما باید برای تصویب هرگونه قانون ملی دقت کنیم.


رئیس ائتلاف دولت قانون عراق گفت: «گارد ملی» طرحی ملی است ولی با دخالت‌های خارجی، اکنون به وضع خطرناک دچار شده است. لذا باید اعضای این گارد، مختلط و از همه استان‌ها باشند نه اینکه اعضای آن از ساکنان هر استان و اقلیمی که قرار است در آن خدمت کند، باشند، در غیر این صورت، دیگر دولت عراق نمی‌تواند هیچ قدرتی بر آن اعمال کند.


وی خاطرنشان کرد: من مشکلی را که پیش از این تجربه کرده‌ایم یادآوری می‌کنم. ما می‌خواستیم «تیپ 16» ارتش عراق را که همه کُرد بودند، برای موضوعی فعال کنیم ولی این تیپ تمرد کرد و به منطقه کردستان بازگشت. با این توضیح، ما این قانون را نخواهیم پذیرفت زیرا این قانون در راس حربه طرح‌هایی قرار خواهد گرفت که هدف از آن نابودی عراق است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته