دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کارمند ترک اعتیاد؛ قربانی جوان معتاد

جوان معتادی که کارمند مرکز ترک اعتیاد را به قتل رسانده است، خودش را به پلیس تسلیم کرد.
کد خبر : 37520

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از شرق، درگیری منجر به جنایت در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی در میدان پونک ساعت ١٥ روز ١١ شهریور از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری باغ‌فیض اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد؛ سه برادر که مأمور کمپ ترک اعتیاد هستند پس از تماس پدر جوانی معتاد، به ساختمان محل زندگی این خانواده مراجعه کردند، اما در زمان انتقال جوان معتاد به کمپ، این شخص با چاقوی آشپرخانه به سمت آنها حمله‌ور شد و یک نفر از آنها به‌نام امیر (٢٩ساله) را از ناحیه گردن و نفر دوم بنام میثم (٢٨ساله) را نیز از ناحیه کتف دست راست مجروح کرد که امیر به علت اصابت ضربه چاقو به شربان حیاتی و خونریزی شدید فوت کرد.


کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تهران پس از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمـد» به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، تحقیق در این‌باره را آغاز کردند. دو برادر مقتول پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی، در اظهارات مشترکی عنوان کردند پدر قاتل به دلیل اعتیاد پسرش به مصرف مواد مخدر، با کمپ تماس گرفت و از آنها خواست برای انتقال فرزندش به کمپ و انجام اقدامات درمانی برای ترک مصرف مواد مخدر اقدام کنند.
«میثم» که از ناحیه کتف دست راست مجروح شده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «زمانی‌که همراه صاحبخانه وارد خانه شدیم، بیمار در آشپزخانه حضور داشت. به سمتش رفتیم، اما ناگهان او به سمت برادرم حمله‌ور شد و با چاقو ضربه‌ای به او زد. قصد کمک‌کردن به برادرم را داشتم که قاتل مرا نیز از ناحیه کتف مجروح کرد و پس از آن از خانه خارج و متواری شد». برادر دیگر مقتول نیز به کارآگاهان گفت: «پدر قاتل به کمپ زنگ زد و به ما آدرس داد. زمانی‌که به آدرس مورد نظر رسیدیم، پدر قاتل سر کوچه منتظر ما ایستاده بود.


با او وارد آپارتمان شدیم و قاتل با چاقو به سمت دو برادرم حمله‌ور و پس از مجروح کردن آنها از محل متواری شد».هم‌زمان با آغاز اقدامات پلیسی برای دستگیری متهم ٢٦ ساله پرونده به نام «سعید»، آموزش‌های لازم به خانواده این جوان ارائه شد تا درباره معرفی سعید به پلیس آگاهی همکاری لازم را با کارآگاهان اداره دهم داشته باشند. متهم ساعت ١٥ روز شنبه با حضور در اداره دهم پلیس آگاهی خود را تسلیم کرد.


سعید در اعترافاتش درباره روز جنایت به کارآگاهان گفت: «به خاطر مصرف مواد مخدر با پدرم دچار اختلاف شدید شدم. حدود دو شب قبل از حادثه، از خانه بیرون آمدم و با ماشین در خیابان پرسه می‌زدم. دچار بی‌خوابی و خستگی شدید شده بودم تا اینکه تصمیم گرفتم برای استراحت به خانه بازگردم. در حال استراحت در خانه بودم که صدای بازشدن در ورودی را شنیدم.
به سمت آشپزخانه دویدم و پشت کابینت آشپزخانه نشستم. تمام وجودم می‌لرزید. ناگهان دستم به چاقوی دسته سفیدی خورد و چاقو را برداشتم. در همین زمان سه نفر وارد آشپزخانه شدند. ترسیده بودم و به آنها گفتم: «جلو نیایید»، اما یکی از آنها (مقتول) به سمت من نزدیک شد. در آن لحظه فقط می‌خواستم از خانه فرار کنم؛ اصلا دست خودم نبود... درحالی‌که فریاد می‌زدم «خدایا کشتمش» به سمت در خروجی خانه دویدم. زمانی‌که وارد آسانسور شدم، ناگهان متوجه چاقوی خون آلود داخل دستم شدم. ترسیدم و چاقو را روی زمین انداختم. از آسانسور و ساختمان بیرون آمدم. نمی‌دانستم کجا می‌خواهم برم ولی با تمام سرعت به انتهای کوچه دویدم. یادم افتاد یک آژانس در انتهای کوچه قرار دارد. به آژانس رفتم و درخواست ماشین کردم. راننده پرسید: «کجا بروم» گفتم: «فقط برو». داخل ماشین زدم زیر گریه من قصد زدن مقتول را نداشتم، فقط از ترس و برای اینکه خودم را نجات بدهم اقدام به این کار کردم. به خانه یکی از دوستانم در اسلامشهر رفتم. در این مدت فقط گریه می‌کردم؛ آن شب را در خانه دوستم خوابیدم تا اینکه پس از چند روز به آگاهی آمدم».
سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضائی صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ، قرار گرفته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس قتل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته