دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1398 - 10:59
دبیر ستاد مهدویت شهرستان زابل:

حوزه و دانشگاه در معرفی موضوع مهدویت تلاش کنند

دبیر ستاد مهدویت شهرستان زابل مهدویت را از موضوعات مهم اعتقادی مسلمانان دانست و تأکید کرد: حوزه و دانشگاه در معرفی و اهمیت این موضوع بیشتر تلاش کنند.
کد خبر : 375178
n00000173-b.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زابل، مراسم جشن نیمه شعبان روز گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل با حضور پرشور دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد.


دبیر ستاد مهدویت شهرستان زابل در این مراسم اظهار کرد: همه ادیان به ظهور منجی آخرالزمان که عاقبت ظهور و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، اعتقاد دارند و امیدوارند که دنیای پر از ظلم و جور به دست این منجی نجات یابد و مظلومان جهان با رهبری ایشان بر مستکبران جهان پیروز شوند.


حجت‌الاسلام غلامرضا شهرکی فلاح گفت: اعتقاد به مهدویت ریشه در اعتقاد به نبوت و امامت دارد، معتقدیم که پیامبران الهی با درجات و مراتب مختلف توسط خداوند به پیامبری مبعوث و بار رسالت بر دوش آنها نهاده شده است و امامت نیز مانند نبوت امری انتخابی توسط بندگان خدا نیست و امام نیز به مانند نبی باید از طرف خداوند به این مقام برسد.


وی با اشاره به اینکه پیامبر بزرگ اسلام (ص) علاوه بر نبوت ولایت و امامت هم داشت، ادامه داد: پس از پیامبر خاتم(ص) باب نبوت بسته شد؛ اما امامت، ولایت و عصمت بعد از پیامبر اکرم(ص) در وجود حضرت علی (ع) متجلی شد و پس از ایشان نیز هر یک از امامان ما توسط خداوند به این مقام نائل آمده‌اند تا پرچم به دست باکفایت حضرت ولی عصر(عج) رسیده است.


شهرکی فلاح با توجه به دوران غیبت صغری و معرفی نایبان خاص آن حضرت در این دوران تصریح کرد: در دوران غیبت کبری فقیه جامع‌الشرایطی که تمام علما بر اعلم‌بودن ایشان اتفاق نظر داشه باشند، نایب حضرت امام عصر(عج) است و بر همگان واجب است تا از این فقیه اطاعت کنند.



این استاد دانشگاه نشناختن امام را مترادف با گمراهی دانست و ابراز امیدواری کرد که حوزه و دانشگاه در معرفی و اهمیت بحث مهدویت به‌عنوان مهم‌ترین موضوع اعتقادی ما و تبیین نقش ولایت فقیه در دوران غیبت کبری بیشتر نقش ایفا کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل نیز در این مراسم ضمن تبریک عید بزرگ نیمه شعبان و سالروز تولد حضرت مهدی (عج) گفت: در عصری زندگی می‌کنیم که بیشترین نشانه‌های ظهور حضرت بقیه‌الله(عج) در این عصر قابل مشاهده است و به‌عنوان مریدان و منتظران ظهور باید تلاش خود برای مهیاکردن زمینه ظهور آن حضرت بیشتر کنیم.


محمد عمرانی با اشاره به سیل‌های اخیر در استان‌های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: سبقت مردم از یکدیگر برای کمک به آسیب‌دیدگان نمونه‌ای کوچک از روحیه جهادی مردم مسلمان ایران برای کمک به مظلومیت است و  آماده‌کردن زمینه‌های ظهور حضرت مهدی می‌تواند با هم‌افزایی همین کارها و فعالیت‌های به ظاهر کوچک فردی ما و برنامه‌های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح جهانی شکل بگیرد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته