دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 10:13

آغاز پروازهای شناسایی فرانسه برای حمله به مواضع داعش در سوریه

رئیس‌جمهوری فرانسه روز گذشته (دوشنبه) گفته بود که جنگنده‌های این کشور، پروازهای شناسایی خود را از امروز سه‌شنبه بر فراز سوریه آغاز خواهند کرد و احتمال دارد مواضع گروه داعش را بمباران کنند.
کد خبر : 37513

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه در کنفرانسی خبری گفت: اسنادی در اختیار داریم که نشان می‌دهد از داخل خاک سوریه برای انجام حملاتی به چند کشور به‌ویژه فرانسه، برنامه‌ریزی شده است.


براساس این گزارش، «اولاند» روز گذشته (دوشنبه) افزود: مسئولیت ما این است که تا آنجا که امکان دارد، در جریان هر تهدیدی علیه کشورمان باشیم. من از وزیر دفاع خواستم تا از فردا پروازهای شناسایی را بر فراز سوریه آغاز کند تا بتوانیم حملات هوایی به مواضع داعش را بررسی کنیم.


وی تاکید کرد که گروه داعش در دو سال گذشته پای خود را در سوریه مستحکم کرده است و پاریس نیاز دارد که بداند به‌طور دقیق چه چیزی در این کشور روی می‌دهد.


باوجود این، «اولاند» هرگونه مداخله زمینی در سوریه را بعید دانست و گفت که تصمیم در این‌باره به سوری‌ها و کشورهای منطقه باز می‌گردد. در هر صورت تنها راه‌حل در سوریه، انتقالی سیاسی است که کنار رفتن «بشار اسد» را از قدرت تضمین کند.


این در حالی است که انگلیس نیز به زمان آغاز عملیات نظامی علیه داعش در سوریه نزدیک می‌شود. احتمال دارد ماه آینده پارلمان انگلیس دراین‌باره رای‌گیری کند. پیش از این در سال 2013 «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس در جلب نظر پارلمان برای این اقدام شکست خورده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته