دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1398 - 00:50
سردار صابری خبر داد:

ساخت دژ 5 کیلومتری سپاه محمد(ص) برای ممانعت از ورود سیل به کوت

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) از ساخت دژ 5 کیلومتری این سپاه در کوت برای ممانعت از ورود سیل به شهر و روستاهای منطقه خبر داد.
کد خبر : 375059
636884451702812272_md.jpg

سردار سیروس صابری در گفتگو با خبرنگار حوزه امنیت و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، ضمن برشمردن فعالیت‌های سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) استان تهران از ابتدای وقوع سیل تاکنون، اظهار کرد: در نخستین روزهای سال، سپاه محمد رسول‌الله(ص) عازم مناطق سیل‌زده آق‌قلا گلستان شد.


وی افزود: هنوز مأموریت سپاه محمد رسول‌الله(ص) در آق‌قلا به پایان نرسیده بود که از یکشنبه گذشته برای خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده استان خوزستان فراخوانده شدیم و سپاه محمد رسول‌الله(ص) در حمیدیه، کوت، سوسنگرد، دهلاویه و بستان در استان خوزستان مستقر شد.


جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تصریح کرد: البته سپاه استان تهران در کنار هشت سپاه استانی دیگر، نیروهای دریایی و هوایی و پشتیبانی سپاه در خوزستان مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند و در موج نخست، تمام تلاش خود را برای مراقبت از عدم ورود سیل به شهرها و روستاها به‌کار بست.


صابری در تشریح نخستین مأموریت سپاه محمد رسول‌الله(ص) در خوزستان عنوان کرد: ایجاد دژی مستحکم به‌طول پنج کیلومتر در سیدنعیم کوت و همچنین تحکیم دژ در سوسنگرد و کرخه از جمله اقداماتی بود که سپاه تهران برای مقابله با ورود آب به شهرها و روستاها انجام داد و خوشبختانه در دهلاویه و بستان نیز به همین شکل از ورود آب به شهرها و روستاها ممانعت شد.


وی اضافه کرد: متأسفانه علی‌رغم فعالیت‌های انجام شده، 10 روستا به زیر آب رفت که پیش از وقوع حادثه، مردم آن مناطق نیز خارج شده و به پایین تپه‌های الله اکبر و اردوگاه‌های اقامتی هلال احمر منتقل شدند که در این زمینه نیز سپاه محمد رسول‌الله(ص) با انتقال امکانات مورد نیاز از اقلام خوراکی گرفته تا بهداشتی را با قایق به مردم سیل‌زده رساند.


این مسئول از دیگر خدمات سپاه محمد رسول‌الله(ص) در استان سیل‌زده خوزستان را ساماندهی گروه‌های جهادی و موکب‌هایی عنوان کرد که برای خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان راهی خوزستان شده بودند و در تشریح آن خاطرنشان کرد: البته مردم منطقه بیش از غذای آماده به دریافت جیره خشک علاقه‌مند هستند تا خودشان غذای خود را بپزند. به همین دلیل با تهیه بسته‌های مواد غذایی و توزیع آن در محورهای بستان، دهلاویه، کوت و سوسنگرد سعی در کمک‌رسانی به مردم داشتیم.


جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) در خاتمه، فاز بعدی کمک‌رسانی سپاه و بسیج استان تهران به مردم سیل‌زده استان خوزستان را پس از رهایی روستاها از آب اعلام کرد و افزود: در این مقطع نیز موضوع رسیدگی به امور سیل‌زدگان در دستور کار قرار دارد و تا زمانی که مسئولان لازم بدانند برای کمک به مردم در منطقه حاضر هستیم که این زمان حداقل تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته