دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1398 - 14:45
مشاور خانواده:

بیشتر طلاق‌ها حاصل دخالت‌های بی‌مورد خانواده‌هاست

مشاوره خانواده گفت: بیشتر طلاق‌ها در جامعه امروزی حاصل بی‌تجربه‌بودن زوج‌های جوان و یا دخالت‌های غیرضرور و بی‌مورد خانواده‌هاست.
کد خبر : 375012
photo_2019-04-20_09-58-53.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کازرون، زهرا خواجه‌اميری مدرس کارگاه آموزشی همسریابی با تكنيك‌ها و مهارت‌های انتخاب همسر صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون اظهار کرد: بسیاری از طلاق‌های صورت‌گرفته در جامعه ناشی از نبود صداقت بین زوجین صورت است و برای دوام زندگی از همان ابتدا طرفین با صداقت کامل مسائل مربوط به زندگی مشترک خویش را در اختیار همدیگر قراد داده و با همیاری و هم‌فكری مشكلات را برطرف كنند و تحت هیچ عنوان اجازه نفوذ و دخالت دیگران را در زندگی شخصی خود نپذیرند.


وی با بیان اینکه دین و مذهب ما دارای دستورات کامل زندگی است، گفت: فرهنگ ما ایرانیان با آداب اسلامی عجین شده است و نباید تحت تأثیر تبلیغات ماهواره‌ها و شبكه‌های مجازی و الگوهای نا پایدار دشمنان قرار دهیم و کام شیرین خود و دیگران را تلخ کنیم.


خواجه‌امیری افزود: امروز بیشتر طلاق‌ها در جامعه حاصل بی‌تجربه بودن زوج‌های جوان و یا به وسیله دخالت‌های غیرضرور و بی‌مورد خانواده‌ها انجام می‌گیرد که در بیشتر مواقع با بروز نخستین و کوچک‌ترین مشکل و اختلاف در زندگی از گزینه طلاق بهره گرفته و این تصمیم عجولانه موجب یک عمر پشیمانی و ناامیدی در زندگی می‌شود.


این روانشناس اجتماعی تصریح کرد: ایرانیان همیشه برای كانون گرم خانواده احترام ویژه‌ای قائل هستند و آن را به‌عنوان یك نهاد مقدس می‌دانند و برای استحکام و دوام آن باید از راهنمایی و مشاوره فرد یا افراد اهل فن و متخصص قبل از ازدواج و حتی بعد از ازدواج بهره گرفت.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته