رسانهها در زمینه شعار سال از مسئولان مطالبهگری کنند
به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالکریم خیامی در سومین نشست کرسی آزاداندیشی رسانهای با عنوان «رسانهها و نامگذاری سال» که در دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: در موضوع تولید ایرانی و کالای ایرانی نمیتوان احساس و برداشت مردم را دفعتاً تغییر داد زیرا ممکن است به ضدتبلیغ تبدیل شود که نهتنها سودی ندارد بلکه ضرر هم میرساند.
وی اضافه کرد: ناچار هستیم در رونق تولید از محصولی شروع کنیم که مقبولیت نسبی قبلی دارد.
رئیس سابق مرکز طرح و برنامه معاونت سیما ادامه داد: پیشنهاد این است در هر موضوعی بهویژه در شعار سال 4 بُعد بازیگران، کارگزاران، کارشناسان و عموم مردم در نظر گرفته شود؛ البته در این بحث منظور از بازیگران تولیدکنندگان هستند.
خیامی خاطرنشان کرد: در توجه به این ابعاد با عدم توازن بین آنها نتیجه کار آسیب خواهد دید.
وی در مورد شعار سال گفت: گاهی اوقات شعار سال دچار سیاستزدگی میشود و این مورد مشکلات زیادی را به وجود میآورد.
رئیس سابق مرکز طرح و برنامه معاونت سیما افزود: مطالبهگری در زمینه شعار سال باید توسط رسانهها از نهادهای مربوطه انجام شود.
خیامی تأکید کرد: بعضیها نیز با استفاده از شعار سال قصدشان سوءاستفاده و پیش بردن اهداف خودشان است که باید جلوی آنها نیز گرفته شود.
انتهای پیام/4076/پ
انتهای پیام/