بیش از نیم میلیون نفر کمپین «بخوان» را دیدند
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از ستاد خبری سی و ششمین دوره مسابقات بینالمللی قرآن کریم، محمد حمیدیا از بازدید بیش از نیم میلیون نفر از این کمپین در فضای مجازی خبر داد و گفت: کمپین بخوان در قالب مسابقه از ۱۰ تا ۲۴ فروردین در سطح شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، قم و کرج با هدف انتشار مفاهیم قرآنی با استفاده از طرحهای گرافیکی در فضای مجازی و اطلاعرسانی زمان و مکان مسابقات بینالمللی قرآن کریم اجرا شد.
وی افزود: شاید برای بسیاری عجیب بود دو نفر آقا و خانم در مترو، پارکها و یا کنار خیابانی از شهر، با طرحی گرافیکی ترجمه شده به انگلیسی به سراغ مردم بروند و از آنها بخواهند به سلیقه خود یکی از طرحهای مفهومی قرآن را انتخاب کنند، با آن عکس سلفی بگیرند و در صفحه اینستاگرام خود انتشار دهند؛ اما این کار اتفاق افتاد.
دبیر کمپین «بخوان» ادامه داد: بیش از نیم میلیون نفر کمپین ما را دیدند و حدود ۱۵ هزار نفر در آن شرکت کردند. اتفاقی که دلیل اصلی انجام آن یکپارچهسازی ظرفیتهای فرهنگی سازمانها و نهادهای مختلف دولتی بود.
وی تصریح کرد: سالهاست که سازمانهای فرهنگی کشور با موازیکاری در انجام امور فرهنگی، طرحی یکسان را بارها و بارها با صرف مبالغ هنگفت در سازمانهای متبوع خود اجرا کردهاند و نتیجه آن طرحی ناقص، با ابعادی کوچک، اثربخشی کم و صرف هزینه زیاد بود.
حمیدیا اضافه کرد: تلاش کردیم در این کمپین با استفاده از ظرفیتهای شهرداری، مترو، سازمان اوقاف و امور خیریه، امامزادگان، فرمانداری و با بهرهگیری از شیوههای نوین تبلیغات چهره به چهره که معمولا در استارت آپها از آن استفاده میشود که فردی بهعنوان راهنمای تبلیغاتی(پروموتر) با افراد به صورت رو در رو صحبت و مخاطب را ترغیب و تشویق به عملی در فضای حقیقی یا مجازی کرده و کاربر بر اساس فعالیت خود هدیهای دریافت میکند مشارکت مردمی را در این کمپین بالا ببریم.
وی اظهار کرد: مسابقه ای که در فضای اینستاگرامی افراد را با طرحهای گرافیکی درگیر و آنها را با هشتگهای مفید فضایمجازی آشنا میکرد، نوعی بازاریابی فرهنگی دیجیتال (cultural digital marketing) محسوب میشود.
انتهای پیام/4090/
انتهای پیام/