دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1398 - 00:10
اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها/9

برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌‌ها باید به صورت هدفمند ارزیابی شود

نظارت و ارزيابی هدفمند و مستمر برنامه‌ریزی فرهنگی از کارهایی است که در اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها باید به‌ آن توجه ویژه شود.
کد خبر : 374591
73.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، «سند دانشگاه اسلامی» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، با امضای رئیس‌ جمهور به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین دانشگاه آزاد اسلامی ارسال و به‌وسیله معاونت‌های مربوطه به دانشگاه‌ها در مردادماه سال ۹۲ ابلاغ شده است.


در شماره قبلی اسلامی شدن دانشگاه‌ها، به برخی از مؤلفه‌های نظام برنامه‌ریزی فرهنگی از عناصر سیاست‌های اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.


گفته شد که توجه به حفظ عفاف در مراكز آموزشی به‌ويژه تنظيم روابط بين دانشجويان دختر و پسر و تلاش در جهت فراهم كردن زمينه‌های مناسب برای اين منظور و كاهش اختلاط آن‌ها از دیگر کارهای لازمی است که باید مسئولان آموزش عالی به آن توجه کنند.


در این شماره به مؤلفه‌های دیگر نظام برنامه‌ریزی فرهنگی از عناصر سیاست‌های اسلامی شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم.


هماهنگی در سياستگذاری فرهنگی مراكز علمی با رعايت مقتضيات اجرايی از جمله اقداماتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید انجام دهند.


سیاستگذاری فرهنگی باید با هدف ایجاد انسجام و یکپارچگی در فعالیت‌های فرهنگی مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود دانشگاه‌ها جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و ایجاد هم‌افزایی امکانات و تجهیزات موجود انجام شود.


نظارت و ارزيابی هدفمند و مستمر برنامه‌ریزی فرهنگی از دیگر کارهایی است که در اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به‌ آن توجه ویژه شود.


مدیریت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی دانشگاه‌ها، به عنوان نهاد تصمیم‌ساز و بازوی مشورتی شورای فرهنگی و اجتماعی در برخی دانشگاه‌ها تشکیل شده است که این مدیریت ضمن رصد فضای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، نتایج حاصل از مطالعات و آسیب‌شناسی در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را برای تصمیم‌گیری مقتضی به شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه انعکاس می‌دهد.


انتهای پیام/4122/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته