دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1394 - 18:13

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد دانشکده دندانپزشکی بین‌الملل راه‌اندازی می‌کند

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از موافقت اصولی با تاسیس دانشکده دندانپزشکی بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 37459

به گزارش خبرنگار آنا، صبح امروز در جلسه‌ای که در محل بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد و سرپرست اداره کل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی و معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور داشتند، درباره سیاست‌های آینده آموزشی بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حوزه علوم پزشکی بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.


دکتر سیدعلی ابطحی در ابتدای این نشست با بیان اینکه با موافقت وزارت بهداشت و علوم پزشکی و دبیر حوزه دندانپزشکی موافقت اصولی دایر کردن دانشکده دندانپزشکی بین‌الملل واحد مشهد صادر شده است، گفت: برای ایجاد این دانشکده، مقدماتی لازم است که امروز در این جلسه به تفسیر در خصوص آن بحث و تبادل نظر صورت گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.


وی اظهار کرد : خوشبختانه در راستای فعال کردن مجتمع بین‌المللی گلبهار واحد مشهد در آموزش دانشجویان حوزه علوم پزشکی تفاهمات خوبی صورت پذیرفت.


ابطحی با توجه به نگرانی مسئولان از کمی شهریه در حوزه علوم پزشکی دانشگاه خاطرنشان کرد: واحدهای پزشکی دانشگاه از سال گذشته به دلیل پایین بودن شهریه رشته‌های پزشکی با کسری اعتبار مواجه شده‌اند که امیدواریم بتوانیم در سال جدید وضعیت بهتری نسبت به گذشته فراهم کنیم.


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این باره عنوان کرد: براساس مصوبه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه موظف شده شهریه علوم پزشکی را 40 درصد کمتر از شهریه‌های پردیس بین‌الملل دانشگاه‌های دولتی دریافت کند به طوری که در این راستا تعهدات لازم برای اجرای این مصوبه نیز وجود دارد.








ابطحی با بیان اینکه کارشناسی پرستاری از رشته‌های مورد نیاز کشور است، گفت: امیدواریم با هماهنگی وزارت بهداشت علاوه بر رشته کارشناسی پرستاری در حیطه کارشناسی ارشد و دکتری نیز در شهرستان‌های واجد شرایط این رشته‌ها را راه‌اندازی کنیم

ابطحی با بیان اینکه فعالیت‌های حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همسو با الزمات وزارت بهداشت ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: تمامی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز است و به منظور امتیازدهی و مشخص شدن جایگاه آنها در ابتدا ارزیابی درونی و سپس ارزیابی بیرونی شدند و در این رابطه با وزارت بهداشت مشکلی نداریم.


وی با بیان اینکه کارشناسی پرستاری از رشته‌های مورد نیاز کشور است، ادامه داد: امیدواریم با هماهنگی وزارت بهداشت علاوه بر رشته کارشناسی پرستاری در حیطه کارشناسی ارشد و دکتری نیز در شهرستان‌های واجد شرایط این رشته‌ها را راه‌اندازی کنیم.


ابطحی با بیان اینکه هدف ما در ایجاد رشته‌ها کمک به تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز کشور است، افزود: براساس برنامه‌های وزارت بهداشت این امر موجب ارتقاء سلامت کشور می‌شود.



معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به بازسازی بیمارستان‌های دانشگاه ازاد اسلامی در سراسر کشور گفت: این امر از سال گذشته آغاز شده و به خوبی در حال اجرا است.


وی از فعالیت دفتر EDC و EDO در رشته‌های علوم پزشکی این دانشگاه خبر داد و گفت: در راستای توسعه حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، علاوه بر آموزش پرسنل و توانمندسازی آنها، بیمارستان‌ها و دانشکده‌های دانشگاه به طور مرتب ممیزی درونی و بیرونی انجام می‌شود.


در این نشست معاونان واحد مشهد هم به معرفی توانمندیها و تجهیزات واحد مشهد و همچنین همجواری مشهد با کشورهای همسایه پرداختند و اظهار کردند که واحد مشهد توانایی جذب و پذیرش دانشجوی داخلی و خارجی در رشته های علوم پزشکی را داراست و آمادگی خود را برای پذیرش دانشجو در این زمینه اعلام می‌دارد.


دکتر حسین ابراهیمی سرپرست اداره کل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامینیز در خصوص پذیرش دانشجو در واحد بین الملل گلبهار واحد مشهد توضیحاتی ارائه داد.


دکتر علی اشرف زاده معاون آموزشی و دکتر محمد ملک نژاد معاون علوم پزشکی واحد مشهد، دکتر مجید بهاری رئیس مجتمع بین الملل گلبهار واحد مشهد، دکتر مهدی وطن پرست سرپرست واحد قوچان، دکتر علی طاهری معاون اداری مالی واحد مشهد و دکتر محمد سرافراز یزدی ریاست دانشکده پزشکی و دکتر احمد قیطاقی مدیریت بیمارستان آریا واحد مشهدنیز در این جلسه حضور داشتند.


به گزارش آنا، تاسیس پردیس بین الملل علوم پزشکی در مجتمع بین‌الملل گلبهار واحد مشهد و تاسیس دانشکده دندانپزشکی واحد مشهد، پیگیری جذب دانشجویان بهداشت دهان و دندان و دندانپزشکی بین الملل از وزارت بهداشت در سال جاری، استفاده حداکثری از توان واحدهای استان خراسان برای پذیرش حداکثری دانشجویان خارجی با محوریت واحد مشهد و مجتمع بین الملل گلبهار واحد مشهد و ... از مصوبات این جلسه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته