دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1394 - 16:37

ایران میزبان مراسم جهانی انرژی امسال خواهد بود

مراسم جهانی انرژی همزمان با نمایشگاه بین المللی انرژی‌های نو و تجدید پذیر، 29 و 30 دی و اول بهمن ماه امسال به میزبانی کشورمان در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 37458

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، نخستین مراسم جهانی انرژی در سال 2000 با ابتکار عمل کشور اتریش برگزار شد و امسال بیش از یک هزار و 700 طرح و پروژه سبز از 177 کشور به دبیرخانه این بنیاد برای دریافت جایزه جهانی انرژی ارسال می‌شود. همچنین یک پروژه از ایران نامزد دریافت جایزه جهانی انرژی شده است.


در همین باره رئیس بنیاد جهانی انرژی با بیان اینکه 177 کشور عضو این بنیاد پروژههای خود را در مراسم جهانی انرژی ارائه می‌دهند، گفت: متاسفانه تصویر نادرستی از ایران به جهانیان ارائه شده که ما برای اثبات قابلیت این کشور در زمینه مرکزیت رخدادهای بین المللی از حدود 5 ماه گذشته همکاری خود را با انجمن سبز ایران آغاز کردیم تا از این طریق جایزه جهانی انرژی در ایران نیز سازماندهی شود.


ولفگانگ نیومن با تاکید بر اینکه تا کنون 70 کشور برای حضور در این دوره از مراسم جهانی انرژی در ایران پاسخ مثبت داده‌اند، افزود: از زمان آغاز به کار بنیاد جهانی انرژی تا کنون 2000 پروژه در زمینه بهره مندی از انرژی‌های نو و تجدید پذیر ارائه شده است که در این دوره تلاش داریم فرهنگ و دانش نوآورانه ایران را به جهانیان معرفی کنیم.


وی تصریح کرد: در اروپا به علت نبود سیاست گذاری درست بازار، فرآیند انرژی سردرگم است که این معضل باید از طریق یک برنامه‌ریزی پایدار رفع شود.


نیومن ادامه داد: با ارائه جایزه جهانی انرژی به کشورها سعی داریم شرایط پایدار را به آنها بشناسانیم و نشان دادن بهترین راه حل پیدا شده از اصلی ترین اهداف بنیاد جهانی انرژی است.


رئیس بنیاد جهانی انرژی با تاکید بر اینکه ارائه و گرفتن یارانه انرژی فرآیندی اشتباه است، عنوان کرد: اکنون 20 درصد جمعیت جهان در حال مصرف 75 درصد کل انرژی هستند و از طرفی 25 درصد جمعیت دنیا اصلا به انواع انرژی دسترسی ندارند.


وی اضافه کرد: با این تفاسیر باید دو استراتژی کاهش مصرف انرژی و استفاده هر چه بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر را ارائه کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: کاهش مصرف انرژی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته