ماشینسازی تبریز قیمتگذاری شد/ ماجرای لجاجت با «شستا»
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، میرعلیاشرف عبدالله پوریحسینی اظهار کرد: شرکت ماشینسازی تبریز طی چهار سال گذشته، یازده نوبت به مزایده گذاشته شده، ولی متاسفانه در این 11 نوبت، سازمان خصوصی سازی تقاضایی دریافت نکرده و اصطلاحا مزایده پوچ درآمده است.
وی تصریح کرد: همین امر نشان میدهد قیمت پایه و شرایط واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز با سودآوری و بازدهی آن هیچ تناسبی نداشته، بنابراین بخشخصوصی رغبتی برای خرید این شرکت ندارد.
رئیس سازمان خصوصیسازی با اشاره به اینکه آخرین بار در سال 1394 شرکت ماشینسازی تبریز به مزایده گذاشته شد، خاطرنشان کرد: در انتهای فعالیت دولت دهم، واگذاری شرکت ماشینسازی تبریز به بانک صادرات بابت رد دیون در دولت تصویب شد و در ابتدای دولت یازدهم این شرکت با قیمت تعیین شده از سوی هیئت واگذاری به بانک صادرات پیشنهاد شد، اما بانک صادرات از خرید شرکت ماشینسازی تبریز از دولت امتناع کرد.
پوریحسینی افزود: در آخرین مزایده شرکت ماشینسازی تبریز در سال 1394، این شرکت با قیمت 611 میلیارد تومان متقاضی خرید نداشت و با مصوبه هیئت وزیران و هیئت واگذاری با همین قیمت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شد و از همان زمان چون این صندوق تمایلی برای خرید شرکت ماشینسازی تبریز نداشت اعلام کرد این شرکت را با همان قیمت فروخته و پولش را بابت بدهی به خزانه پرداخت کنید.
وی اظهار کرد: یکی از موانع واگذاری شرکت ماشینسازی تبریز، عدم امکان قانونی برای واگذاری این شرکت به "شستا" بابت طلبش از دولت بود که از این مانع، به عنوان لجاجت سازمان خصوصیسازی تعبیر شد.
رئیس سازمان خصوصیسازی در پایان، قیمت پایه تعیین شده از سوی هیئت واگذاری را 700 میلیارد تومان اعلام و تأکید کرد: قاطعانه اعلام میکنم هرگونه قیمتگذاری از سوی هر فردی، برای شرکت ماشینسازی تبریز فاقد مبنای کارشناسی است.
انتهای پیام/4083
انتهای پیام/