دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر کار:

واگذاری‌های شستا از هفته بعد شروع می‌شود

وزیر کار با اعلام این خبر که واگذاری‌های شستا از هفته آتی آغاز می‌شود، گفت: هلدینگ سیمان باید جمع شود تا مدیران جوان روش بهتری برای سرمایه‌گذاری‌ها بیابند.
کد خبر : 374532
961746_998.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تعاون و کارآفرینی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست گفت‌وشنود نخبگان جوان که امروز بعدازظهر در محل وزارت کار تشکیل شد، با اشاره به لزوم جوان‌گرایی در مجموعه وزارت گفت: اجرایی کردن این موضوع بسیار سخت است و  هزینه آن را باید بپردازیم.


وزیر کار با تأکید بر رویکرد جدید در ایجاد شفافیت در وزارتخانه افزود: شفافیت یکی از پایه‌های فساد ستیزی در بدنه دولت است که ما به جد به آن توجه داریم و به‌مرور پس از راستی آزمایی اطلاعات، نسبت به ارائه آن به عموم مردم اقدام خواهد شد.


وی با توضیح اینکه به 40 سالگی انقلاب رسیده‌ایم، ادامه داد: باید اصلاحات جدیدی را پی بگیریم که موجبات پیشرفت جدید برای کشور باشیم و از تجربه این 40 سال برای پویایی بیشتر بهره ببریم.


شریعتمداری با اعلام اینکه مدیران چندشغله جایی در این وزارت خانه ندارند افزود: پس از مشخص شدن مدیران چندشغله، آن‌ها حذف شدند و حتی در مواردی که هیئت مدیر با 3 عضو قادر به انجام امور محوله بود به تعداد مدیران چیزی اضافه نشد زیرا معتقدیم حتی یک ریال  از سرمایه مردمی که در اختیار ماست نباید هدر رود.


وزیر کار در همین خصوص افزود: در کنار فرم استخدام مدیران، میثاق نامه‌ای نیز از آن‌ها گرفته می‌شود که در آن بابت نداشتن شغل دیگر تعهد باید بدهند و همچنین در پایان سال مالی چنانچه عملکرد مثبتی نداشته باشند باید پاسخگو باشند.


وی تجربه هلدینگ را ناموفق دانست و تصریح کرد: دیگر نیازی به این روش مالی نیست و برای مثال هلدینگ سیمان  باید جمع شود و این کار فقط به دست معاونین جوان این وزارتخانه عملی خواهد شد و طبق برنامه‌ای که تنظیم‌شده است از هفته آینده واگذاری‌های مربوط به شستا شروع خواهد شد.


شریعتمداری درباره تغییر رویکرد جدید سرمایه‌گذاری در مجموعه وزارت کار خاطرنشان کرد: درصورتی‌که به این نتیجه برسیم که سبدی از سهام بازار سرمایه می‌تواند جایگزین سیستم هلدینگ فعلی شود، آن را اجرایی خواهیم کرد.


وی در خاتمه توجه به نخبگان جوان را به‌منزله غفلت از سایر جوانان کشور ندانست و ادامه داد: مهارت افزایی جوانان کشور یکی از گام‌های حل مشکلات کیفی محصولات صنعتی کشور است و در همین راستا برنامه‌ای برای جذب منابع از صندوق توسعه ملی بابت توسعه سازمان فنی و حرفه داریم تا  این سازمان تجهیز و ارتقاء کیفی یابد.


به گزارش آنا، در این نشست جوانان نخبه علمی و مهارتی کشور با تشریح مشکلات خود در حوزه بیمه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت تاپ‌ها ، تأمین افزایش حقوق دستمزد شرکت‌های استارتاپی، ایجاد شبکه اطلاعاتی برای برقراری ارتباط بین کارخانه‌ها، واحدهای صنعتی سنتی با شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از بخش تعاون در حوزه کارآفرینی، تغییر نحوه سنجش عملکرد مالی شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات  نسبت به روش سنتی موجود، تعیین تکلیف برای کارآفرینان در حوزه صادرات و حمایت در حفظ بازارهای خارجی کسب‌شده، استفاده از ظرفیت مالی اتباع خارجی ساکن در کشور و صدور کارت‌بانکی و انجام سایر امور بانک برای آن‌ها، رسیدگی به حوزه کسب‌وکارهای خانگی و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از بیکاری بعد از سیل اخیر  پرداختند.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته