دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1398 - 18:10
در مراسمی عنوان شد؛

از رسالت دانشگاه‌ آزاد در حل مشکلات تا نفی خط‌بازی و خط‌سازی

آیین معارفه مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان ایلام در حالی برگزار شد که اخبار مربوط به جناح‌بازی و خط‌سازی در دانشگاه نفی شد.
کد خبر : 374521
950_1669.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، ظهر امروز آیین تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان ایلام با حضور حجت‌الاسلام علی تقوی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های کشور، حجت‌الاسلام غلامرضا غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علوم‌پزشکی و رؤسای دانشگاه‌های استان ایلام در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار شد.


رسالت دانشگاه آزاد حل مشکلات منطقه‌ای است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در این آیین اظهار‌ کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته نگاه ویژه‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و کشور داشتند و ما باید بیش از پیش در خدمت نظام، مردم و منویات رهبری باشیم.


محمد میرزایی‌حیدری اضافه کرد: رسالت دانشگاه آزاد اسلامی در هر منطقه حل مشکلات و کمک به توسعه آن منطقه است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حضور حجت‌الاسلام  همتی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام موجب شد با رفتار سکینه و  آرام فعالیت‌های دانشگاه را به سمت جهش علمی و تربیت نسل جوان پیش ببریم و حضور وی در دانشگاه مایه آرامش و اطمینان خاطر همکاران است.


«حاکمیت اخلاق» و «تضارب در متن تعامل» دو ویژگی و راهبرد مهم دانشگاه‌ها


در ادامه این آیین غلامرضا غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام نیز بیان کرد: حاکمیت اخلاق و تضارب در متن تعامل دو ویژگی و راهبرد مهم در مراکز آموزش عالی است که اگر رعایت شوند اهداف و رسالت تعیین شده در سند اسلامی شدن و اهداف فرهنگی و انقلابی دانشگاه تأمین شده است.


حرکت جامعه دانشگاهی ایلام بالنده است


در ادامه این مراسم، محمد علی‌اکبری رئیس دانشگاه دولتی استان ایلام عنوان کرد: خانواده آموزش عالی در استان ایلام در کمال آرامش به سمت بالندگی در حرکت است و همان تنوعی که در آموزش عالی کشور در ذیل شورای انقلاب فرهنگی وجود دارد، در استان ایلام حفظ شده و توان دانشگاه‌های استان ایلام در خدمت توسعه استان ایلام است. 


نهاد رهبری دربرگیرنده همه گروه‌های سیاسی داخل نظام است


در ادامه این آیین، مهدی همتی مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام یادآور شد: با وجود اختلاف سلیقه و رقابت باید کارها در تعامل و رفاقت ادامه یابد و چتر حمایتی نهاد رهبری دربرگیرنده همه گروه‌های سیاسی داخل نظام است.


وی متذکر شد: به دعوای سیاسی، جناح‌بازی و خط‌سازی در دانشگاه اعتقادی ندارم و باید با تعامل و گفتگو با وجود  اختلاف سلیقه کارها دنبال شود.


راز موفقیت در دانشگاه، اخلاق‌مداری است


معاون نیروی انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور نیز در این آیین مطرح کرد: همدلی و همکاری مسئولان دانشگاه‌های استان ایلام قابل قدردانی است و راز موفقیت در دانشگاه اخلاق‌مداری است و امروز گمشده فضای سیاسی کشور رعایت اخلاق است.


علی تقوی تأکید کرد: فضای سیاسی نباید طوری باشد که چشم بر واقعیت‌ها بسته شود و قبل از پاسخ دادن به کسی که در هرم سیاسی است باید جوابگوی خداوند متعال و شهدا باشیم.


وی توضیح داد: شهدا اعمال ما را رصد می‌کنند و برای حفظ نظام از جان خود گذشتند و بر ماست که راه آنها را ادامه دهیم.


معاون نیروی انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح‌ کرد: متأسفانه نقدهای غیر‌منصفانه و قضاوت‌های نادرست درباره انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن می‌شود و برخی مواقع به راحتی از کنار کارهای بزرگ انقلاب و نظام عبور می‌کنیم.


تقوی تشریح کرد: نظام آموزش عالی از برگ‌های زرین انقلاب اسلامی است و تأسیس دانشگاه آزاد در نقاط دورافتاده و محروم از برکات نظام جمهوری اسلامی است.


وی خاطرنشان کرد: به‌واسطه آموزش عالی امروز شاهدیم در بحث هسته‌ای، نانو و ... دستاوردهای جوانان ما بی‌نظیر هستند.


معاون نیروی انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تبیین کرد: 40 سال مقاومت کردیم و این وعده الهی است که ما پیروز می‌شویم، امروز ایران اسلامی مستقل تصمیم می‌گیرد و مثل برخی کشورها و حتی کشورهای اروپایی نیست که دنباله‌رو آمریکا باشد.


تقوی افزود: دانشگاه‌های ما باید بیانیه دوم مقام معظم رهبری که بسیار زیبا و جامع است سرلوحه کاری خود قرار دهند و باید ترسیم یک تمدن بزرگ و توحیدی را سرلوحه کاری خود قرار دهیم.


مسئولان باید خدمتگزار جوانان باشند


حجت‌الاسلام مهاجر مهدوی‌راد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان ایلام نیز گفت: انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل‌کردن که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در دانشگاه چراغ راه ما باشد و جوانان آینده‌سازان انقلاب اسلامی و موتور پیشرفت انقلاب اسلامی هستند و باید خدمتگزار آنان باشیم.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان ایلام افزود: از تجربه‌های گران‌بهای حجت‌الاسلام همتی مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده خواهیم کرد.


به گزارش آنا؛ در پایان این مراسم از تلاش چندساله حجت‌الاسلام مهدی همتی قدردانی و حجت‌الاسلام مهاجر مهدوی‌راد به‌عنوان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان ایلام معرفی شد.


انتهای پیام/4078/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته