دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1398 - 03:45
امیر خوش‌کنار در گفتگو با آنا:

پل اصلی پلدختر مرمت شد/ برگزاری رژه امدادرسانی در لرستان

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ گفت: توسط گروه مهندسی ۴۱۱، پل اصلی پلدختر مرمت شد و قایق‌های موتوری به روستای چم‌مهر و کونانی اعزام شدند.
کد خبر : 374470
322469_840.jpg

امیر سرتیپ دوم مراد خوش‌کنار در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره آخرین اقدامات قرارگاه عملیاتی لشکر 84 ارتش جمهوری اسلامی در مناطق سیل‌زده لرستان، اظهار کرد: کارآمدی ارتش در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر در کشور قابل ارزش است. در موج نخست بارندگی در لرستان از سوم فروردین همه امکانات امدادرسانی در همان ساعت اولیه ارسال شد و در موج دوم بارندگی‌ها به درخواست فرماندار نورآباد نفربرهای ارتش به این شهرستان اعزام شد کما اینکه در درود و بروجرد هم پادگان مهندسی ۴۱۱ با تمام امکانات در کنار مردم بودند و در ایجاد سیل‌بند تعداد زیادی از روستاها را از غرق شدن نجات دادند.


وی با بیان این مطلب که در ۱۳ فروردین ستاد بحران ارتش در پلدختر تشکیل شد، اضافه کرد: هفت هزار نیروی ارتش در سیل اخیر حضور داشتند به‌طوری‌که امکانات ۴۰۰ دستگاه خودروی ارتش در اختیار مردم قرار گرفت.


فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ گفت: انجام ۴۲۰ ساعت با 570 سورتی پرواز توسط هوانیروز ارتش از دیگر فعالیت‌های ارتش در کمک به سیل‌زدگان پلدختر و معمولان هستند و علاوه بر آن، دو بیمارستان صحرایی در پلدختر و معمولان توسط ارتش ایجاد شد و در این بیمارستان‌ها ۲۱ هزار نفر طبابت شده و ۶۰۰ میلیون دارو توزیع شده‌اند.


وی با بیان اینکه توسط گروه مهندسی ۴۱۱، پُل اصلی پلدختر مرمت شد و قایق‌های موتوری به روستای چم‌مهر و کونانی اعزام شدند، تصریح کرد: تعداد چهار کمپ در روستای چم‌مهر ایجاد و راه‌های دسترسی ایجاد شد و این در حالی است که ۴۰۰ خانوار سیل‌زده در مساجد و حسینیه منازل سازمانی لشگر ۸۴ اسکان داده شدند.


خوش کنار در پایان درباره برگزاری رژه 29 فروردین در لرستان، گفت: رژه ۲۹ فروردین امسال در لرستان متمایز از سال‌های گذشته برگزار می‌شود. امسال رژه ارتش رژه امدادرسانی است به‌طوری‌که ۱۰۰ دستگاه خودرو با تمام اقلام زیستی در خرم‌آباد رژه خواهند رفت این در حالی است که دو هزار بسته غذایی یک‌ماهه آماده شده و روز ۲۹ فروردین در سطح شهر با خودروهای ارتش جابه‌جا خواهند شد.


انتهای پیام/4079/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته