دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1398 - 14:58
در سفر به آنکارا انجام شد؛

قدردانی ظریف از مواضع ترکیه درقبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار همتای ترک خود از مواضع این کشور درقبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران قدردانی کرد.
کد خبر : 374446
51.jpg

به گزارش حوزه سیاست خارجی و بین‌الملل گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف که برای گفتگو و رایزنی با مقامات ترکیه به این کشور سفر کرده است، در نخستین برنامه، سه دور مذاکره با «مولود چاووش‌اوغلو» برگزار کرد.
وزیر امور خارجه ترکیه دراین‌دیدار با تسلیت خسارات جانی و مالی وقوع سیل در کشورمان، اعلام کرد که ترکیه نخستین کشوری بود که کمک‌های خود را ارسال کرد و آمادگی دارد کمک‌های بیشتری را به ایران ارسال کند.


چاووش‌اوغلو بار دیگر مخالفت خود را با تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام و تأکید کرد: «بر مواضع خود در این زمینه ایستاده‌ایم و از برادرانمان در ایران حمایت می‌کنیم. خوشحالیم که سطح روابط دو کشور سطح بسیار خوبی است. ما نیازمند افزایش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی بیشتر با یکدیگر هستیم. ما در زمینه همکاری‌های امنیتی، مرزی و مقابله با تروریسم اهتمام جدی داریم».


ظریف نیز با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات محلی در ترکیه، از اینکه در یک ماه گذشته دومین دیدارش از ترکیه است، ابراز خوشحالی کرد و آن را نشانه توجه ایران به روابط با کشور دوست و همسایه خود دانست. وزیر امور خارجه همچنین از مواضع مقامات و دولت ترکیه در مخالفت با تحریم‌های آمریکا علیه ایران قدردانی و بر ضرورت تقویت و تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای میان دو کشور تأکید کرد.


در این مذاکرات همچنین آخرین تحولات سوریه، رایزنی‌های ظریف با مقامات سوری و همچنین آخرین تحولات سازوکار مالی اتحادیه اروپا برای حمایت از تجارت با کشورمان بررسی و تبادل نظر شد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته