دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نعمت‌زاده سیاست‌های خودرویی دولت را تشریح کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که این وزارتخانه در حوزه خودرو به دنبال رقابت است.
کد خبر : 37439

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا نعمت‌زاده با بیان اینکه البته اولویت در این رقابت با خودروسازان داخلی است، افزود: در کنار آن نباید فراموش کنیم که قانون اجازه واردات خودرو را هم داده است.


او ادامه داد: تنها محدودیت مربوط به واردات خودروهای لوکس و باقدرت بالاست. البته خودروهای 2500 سی سی 95 درصد نیاز کشور را برطرف می‌کنند که خوشبختانه واردات آن آزاد است.


به گفته او، تقریبا 8 تا 10 درصد نیاز سالانه کشور در این بخش به صورت واردات صورت می‌گیرد که این رقم قطعا لطمه‌ای به تولید داخل نمی‌زند، ولی هر قدر بتوانیم تنوع محصولات داخلی را بیشتر کنیم قطعا این تنوع بر کاهش واردات موثر خواهد بود.


نعمت زاده با اشاره به این که پیشنهاداتی درباره حوزه خودرو وجود دارد که اعمال نشده است، گفت: مثلا گفته شده است کسانی که قصد واردات خودرو دارند باید سرمایه گذاری داخلی انجام دهند؛ بدین معنا که یک نوع خودرو را وارد کنند و خودرویی دیگر در داخل تولید کنند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد:‌ی‌دانستیم که این نوع سرمایه‌گذاری ها در دوره تحریم شکل نمی گیرد.


او ادامه داد: یکی از روش‌هایی که بسیاری از کشورها انجام می‌دهند این است که اجازه می‌دهند یک ماشین وارد شود، به شرط آن ه یک یا دو خودرو در داخل آن کشور تولید شود. این هم در فهرست برنامه‌های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است که در حال مطالعه بر روی آن هستیم اما هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.


نعمت‌زاده تاکید کرد: ما اگر بتوانیم موانع تولید داخلی را با رفع کامل تحریم‌ها رفع کنیم، قطعا خودروسازان ما می‌توانند با دنیای بیرون رقابت کنند، چرا که یکی از سیاست‌های اصلی ما صادرات خودرو است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب