دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1398 - 09:46
نعمتی خبر داد:

570 سورتی پرواز ارتش در لرستان

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در لرستان ۵۷۰ سورتی پرواز از شروع روشنایی روز تا آغاز تاریکی شب برای کمک به سیل‌زدگان داشتیم.
کد خبر : 374275

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ نوذر نعمتی صبح امروز در آستانه فرارسیدن روز ارتش و مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران با امام راحل که در حرم مطهر ایشان برگزار شد، با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امام راحل با تدبیر انقلابی خود ارتش جمهوری اسلامی ایران را سامان دادند و آن را تقویت کردند و در آن روزهای پرآشوب اوایل انقلاب این تدبیر نوعی خنثی‌سازی توطئه دشمنان به‌شمار می‌رفت.


وی ادامه داد: در اینجا اعلام می‌کنیم تا آخرین قطره خون در مسیری که امام راحل و رهبر معظم انقلاب تعیین کردند حرکت می‌کنیم. 


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش تنها بازوی نظامی انقلاب بود و پس از اینکه امام راحل روز ۲۹ فروردین ۵۸ را به‌عنوان روز ارتش نام‌گذاری کردند در اردیبهشت ماه ۵۸ نیز دستور تأسیس سپاه پاسداران را صادر می‌کنند. 


نعمتی تصریح کرد: عده‌ای در اوایل انقلاب تلاش کردند تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنند و نقشه‌هایی را برای تحقق این هدف طراحی کردند و  در آن روزها ما هرروز یک توطئه را شاهد بودیم، اما ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان  بازوی دفاعی انقلاب به‌صورت جهادی وارد شد و از انقلاب نوپا دفاع کرد. 


وی با بیان اینکه در غائله‌های مختلف، ارتش جانانه وارد میدان شد و از انقلاب دفاع کرد، گفت: در دوران دفاع مقدس هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که ارتش بتواند چنین انقلابی از کشور دفاع کند و در همان روزهای اولیه جنگ ۱۴۰ فروند هواپیمای ارتش کشورمان به پرواز در می‌آیند و تأسیسات مهم نظامی و نفتی رژیم بعث عراق را منهدم می‌سازند؛ این اتفاق در شرایطی رخ داد که دشمن می‌گفت سه روزه تهران را فتح می‌کند و اجازه پرواز حتی یک فروند هواپیما را به ما نخواهد داد. 


نعمتی افزود: اگر تاریخ ۵۶ روز اول جنگ تحمیلی را مرور کنیم، می‌توان هزاران کتاب درباره آن نوشت و این نشان می‌دهد نیروهای ارتش چه رشادت‌هایی از خود به نمایش گذاشتند و در این ۵۶ روز اول بود که ارتش، دشمن را پشت دروازه‌های خوزستان متوقف کرد. 


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به وابستگی تجهیزات نظامی کشورمان در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امام راحل به ما آموخت که در حوزه تجهیزات رزمی وابستگی نداشته باشیم و امروز به جرئت می‌توان گفت که در حوزه دفاعی به هیچ کشوری وابسته نیستیم و این ارتش مکتبی در همه صحنه‌ها خود را پای‌کار نشان داده و بحق هم مکتبی ورود داشته است. 


نعمتی با اشاره به حضور ارتش در صحنه امدادرسانی و مردم‌یاری، افزود: امروز ارتش، هماهنگ با سایر نهاد و نیز سپاه پاسداران در صحنه امدادرسانی حضور داشته و دارد و در این زمینه ارتش جمهوری اسلامی ایران تمامی فرامین فرمانده معظم کل قوا را کاملاً اجرا کردند و خود ایشان هم به نحوه امدادرسانی ارتش و نیروهای مسلح در زلزله کرمانشاه و سیل مناطق غرب، شمال و جنوب کشور نظارت دارند.


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در لرستان ۵۷۰ سورتی پرواز از شروع روشنایی روز تا آغاز تاریکی شب برای کمک به سیل‌زدگان داشتیم و از این قبیل اقدامات از سوی ارتش بسیار وجود دارد که تمام آن‌ها نشئت‌‌گرفته از فرامین و تدابیر فرمانده معظم کل قواست.


انتهای پیام/۴۰۷۹/4123/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته