دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1398 - 07:03
گرامی‌مقدم در گفتگو با آنا:

خاتمی در رأی آوردن روحانی در انتخابات ریاست‌ جمهوری نقش داشت

سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه هسته کوچکی در دفتر رئیس‌جمهور، رأی اصلاح‌طلبان را مصادره کردند، گفت: خاتمی در رأی آوردن روحانی نقش داشت.
کد خبر : 374149
13970520000900_Test_PhotoN.jpg

اسماعیل گرامی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سؤال که جبهه‌بندی در جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری چگونه است، اظهار کرد: تا جایی که من اطلاع دارم برای انتخابات امسال جریان اصلاحات به دو دسته تقسیم شده‌اند.


وی با بیان اینکه دسته اول اصلاح‌طلبان در اقلیت هستند و می‌گویند در انتخابات حضور پیدا نکنیم تا همه افراد تأیید صلاحیت شوند، افزود: دسته دیگری که اکثریت اصلاح‌طلبان را تشکیل می‌دهند مانند شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و شورای هماهنگی اصلاحات، بر این باورند که باید حضور حداکثری در انتخابات امسال داشت.


سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه هر کدام از این دو دسته ادلّه خود را دارند، اعلام کرد: باید منتظر بود تا دید شورای نگهبان در سال جاری روند تأیید صلاحیت‌ها را چه‌گونه پیش می‌برد.


گرامی‌مقدم با تأکید بر اینکه احتمال وحدت در اصلاح‌طلبان وجود دارد ادامه داد: روند دموکراتیک و آزاد در جریان امور انتخابات بسیار حائز اهمیت است.


وی درباره سخنان رئیس دولت اصلاحات که گفته بود دیگر مردم به صحبت‌های او برای شرکت در انتخابات هم گوش نمی‌دهند، گفت: اینکه آقای خاتمی شرایط را سخت می‌داند و از صحبت‌های وی چقدر برداشت مثبت می‌شود، به میزان نارضایتی در جامعه بستگی دارد.


فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دو دسته می‌خواهند نارضایتی موجود را به پای اصلاح‌طلبان بنویسند، گفت: عملکرد لیست امید در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی قابل اندازه‌گیری است و به‌نظر من مثبت بوده و مدام هم گزارش‌هایی ارائه می‌دهند.


وی در ادامه با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به‌دنبال ائتلاف با کسانی که رأی مردم را در سال 92 و 96 منحرف کردند نیستند، گفت: هسته کوچکی در دفتر رئیس جمهور، رأی مردم را مصادره به مطلوب کردند و انگیزه پیگیری مطالبات مردم را هم ندارند.


گرامی‌مقدم با اشاره به اینکه مردم به برنامه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دو دوره گذشته رأی دادند، بیان کرد: جریانی به اسم اعتدال رأی را مصادره به مطلوب کرد و در ادامه هم می‌گویند که خاتمی نقشی در رأی‌آوری روحانی نداشته است.


وی تأکید کرد: اصلاح‌طلبان دچار پدیده‌ای هستند که به آنها فشار می‌آورند تا نارضایتی موجود را به این جریان نسبت دهند، ولی بیشتر مشکلات ناشی از تحریم‌های یک‌جانبه خارجی است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته