دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1398 - 15:33
عباس‌زاده در گفتگو با آنا:

مدیریت بحران برای دولت اولویتی ندارد

استاندار سابق ایلام گفت: دولت برای مقابله با حوادث طبیعی دارای تدبیر نیست و برای بهبود مدیریت بحران اولویت دست‌چندم قائل است.
کد خبر : 374130
80633501-4064166.jpg

محمود عباس‌زاده مشکينی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عملکرد دولت را در حوزه امدادرسانی به سیل‌زدگان ضعیف توصیف کرد و گفت: این دولت از همان ابتدا از تقویت حوزه‌های پدافند غیرعامل و مدیرت بحران غفلت کرد و معلوم بود که تمام نگاه آن معطوف به سیاست خارجی است تا سیاست داخلی.


وی ادامه داد: حوزه‌های ساخت‌وساز، آمایش سرزمینی، محیط زیست و آب‌خیزداری اولویت‌های بسیار مهمی برای کشور محسوب می‌شوند که خواسته یا ناخواسته در این دولت مورد غفلت و یا در اولویت‌های دست چندم قرار گرفته‌اند.


استاندار سابق ایلام تصریح کرد: دولتی که برای مدیریت بحران و مقابله با حوادث غیرمترقبه دارای برنامه و تدبیر باشد، قطعاً هزینه‌های حوادث طبیعی بسیار کاهش می‌یابند، البته این دولت در زلزله سرپل ذهاب هم درگیر حواشی شد که متن را تحت تأثیر قرار داد، اما با توجه با اینکه دولت تجریه زلزله غرب کشور را داشت، می‌توانست در سیل اخیر بهتر عمل کند.


عباس‌زاده مشکینی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح و برخی نهادها واقعاً عملکرد خوبی از خود نشان دادند، اما همه مردم از دولت انتظار داشتند که در این بحران در نوک پیکان مدیریت و کم کردن خسارت قرار بگیرد.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته