دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشگاهی به رنگ انقلاب اسلامی؛

گام استوار دانشگاه آزاد اسلامی در اعتلای آرمان‌های انقلاب

دانشگاه آزاد اسلامی در حال قدم برداشتن در مسیری است که به اعتلای انقلاب اسلامی کمک کرده و دست دشمنان را از علوم و دانش این کشور کوتاه کند.
کد خبر : 374110
636910249289096526_md.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با روی کار آمدن دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور کشور ایالات متحده آمریکا، دشمنی‌های شیطان بزرگ با انقلاب اسلامی بیش از پیش شدت گرفت و آمریکا از هیچ حرکتی برای سقوط نظام اسلامی ایران دریغ نکرد. عملیات‌های روانی از طریق جنگ اقتصادی محسوس‌ترین نقشه‌ای بود که علیه ایران در دو سال اخیر اجرا شد.


پس از شکست‌های پی‌درپی متحدان منطقه‌ای آمریکا در یمن،‌ سوریه، عراق، لبنان و... نگاه‌ها به سمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفته و این بار بهانه جدیدی برای دشمنی با ایران پیدا شد. ایالات متحده آمریکا که سال‌ها بود شرکت‌ها و افرادی را که با سپاه پاسداران در ارتباط بودند مورد تحریم قرار می‌داد و حتی از زمان روی کار آمدن ترامپ زمزمه‌هایی مبنی بر قراردادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی نیز مطرح می‌شد که در نهایت با تحریک رژیم غاصب صهیونیست و عربستان سعودی این اتفاق در هشتمین روز از ماه آوریل 2019 معادل دوشنبه 19 فروردین رقم خورد.  


این اتفاق در مجامع بین‌المللی و ملی بازتاب بسیاری داشت و گروه‌ها و افراد واکنش‌های مختلفی به آن نشان می‌دادند، فارغ از واکنش‌های بین‌المللی، در داخل کشور پیامد این اتفاق برای هیچ‌کس قابل پیش‌بینی نبود؛ چرا که بعد از چند سال ایجاد جنگ روانی و موج رسانه‌ای علیه سپاه در ایران، تصور آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست این بود که جامعه و ملت ایران نیز از این تصمیم حمایت کرده و در پازل آنها گام بر می‌د‌‌ارند؛ اما تمام سلیقه‌ها و جریان‌های سیاسی و حتی چهره‌های سیاسی که گاهی نقدهای تندی وارد می‌کردند و به طور کلی همه به غیر از مسئولان دولتی نیز این اقدام را به‌شدت محکوم کرده و به حمایت از سپاه پاسداران موضع‌گیری کردند.



جای مسئولان دولتی و وزرایی که قاعدتاً باید طلایه‌دار دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی  در برابر دشمنان باشند در حمایت از سپاه پاسداران خالی بود و بازهم دولتمردان در کنار صفوف مردم نایستادند.



دستگاه دیپلماسی ایران که بازی با اهرم‌های فشار را ظاهراً به‌خوبی می‌داند این‌ بار نیز غیر از دیپلماسی توئیتری آن هم در سطح بسیار ضعیف آن، عملاً هیچ واکنش محسوس و ملموس دیگری نداشت. جای مسئولان دولتی و وزرایی که قاعدتاً باید طلایه‌دار دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی  در برابر دشمنان باشند در حمایت از سپاه پاسداران خالی بود و بازهم دولتمردان در کنار صفوف مردم نایستادند.


سپاه پاسداران نگین درخشان منطقه


دانشگاه آزاد اسلامی نیز که در دو سال اخیر کارکرد اجتماعی،‌ فرهنگی و سیاسی خود را به مثابه یک دانشگاه به‌درستی ایفا کرده است، این بار به عنوان سپاهِ علمی به دفاع از رکن انقلاب اسلامی پرداخت.


دکتر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی افتخار خود را عضو سپاه اعلام و از این نهاد حمایت کرد.


وی سپاه پرافتخار ایران اسلامی را همواره مدافع اسلام، نظام جمهوری اسلامی ایران و عامل شکست توطئه‌ها و خواب‌های شوم دشمنان منطقه و جهان اسلام عنوان کرد و اقدام ننگین دولت آمریکا را نشانی از ضعف، ناتوانی و توسل به هر اقدام نابخردانه‌ای در اوج استیصال و بی‌آبرویی در میان جهانیان دانست.


ولایتی این  اقدام آمریکا را  نتیجه استیصال آنها به دلیل عدم دستیابی به اهداف شومی در منطقه به آن دچار شده‌اند و پیامد شکست‌های پی‌در‌پی در سوریه، عراق، یمن، لبنان، فلسطین و افغانستان و دیگر بلاد اسلامی دانست و شکست‌های دشمن را نتیجه مقاومت سپاه و سپاهیان بزرگ اسلام و فرماندهان و مدافعان حرم و با تدبیر و پیش‌بینی دقیق مقام معظم رهبری عنوان کرد.


رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در بخش دیگری از پیام خود این اقدامات ایران را نشانه اقتدار ایران دانست و افزود: این اقدام در کنار تلاش‌های مذبوحانه دیگر در پرونده رژیم آمریکا به ریاست این فرد نژادپرست خواهد ماند و بی‌تردید همه این تحرکات، نشانه اقتدار ایران اسلامی است که آنان را مجبور نموده برای مقابله با این توان و قدرت، این چنین اقدام مذبوحانه را طراحی و به اجرا در آورند.


وی در پایان نیز بار دیگر سپاه پاسداران را نگین درخشان اقتدار و ثبات ایران و عامل صلح منطقه معرفی و عنوان کرد: این حقیر به عنوان یک عضو کوچک بسیج اساتید دانشگاه، افتخارم این است که یک سپاهی هستم و تأکید می‌کنم بار دیگر همچون چهل سال گذشته دولت آمریکا نتیجه شکست سیاست‌های جاهلانه خود را خواهد دید و ایران اسلامی پیروزمندانه مسیر استقلال، اقتدار و توسعه خود را با گام‌های بلندتر و محکم‌تر بر خواهد داشت.


خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی پشتیبان و همراه سپاه پاسداران


دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز به سرلشگر محمدعلی جعفری رئیس سپاه پاسداران پیامی نوشته و در این پیام حمایت خانواده دانشگاه آزاد اسلامی را از این نهاد مولود انقلاب اعلام کرد.


وی پاسدار را الگوی شیفتگی و دلدادگی مکتب عاشورا دانست و عنوان کرد: عاشقانی که در دوران جنگ تحمیلی، جوانمردانه از شرافت، استقلال و آزادی ایران اسلامی برابر زورگویان و دست‌نشاندگانشان دفاع کردند و امروز مایه افتخار مردمی هستند که به عنوان سرمایه ملی و بازوی توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق آرمان‌های رفیع انقلاب و منویات مقام معظم رهبری از هیچ اقدامی فروگذار نیستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این پیام با اشاره به نقش سپاه در شکست داعش و تروریسم در منطقه عنوان کرد: امروز جان‌فشانی مدافعان حرم و پایمردی سپاهیان اسلام برای مقابله با داعشیان تروریست در سوریه و عراق و موفقیت‏‌های به‌ دست‌ آمده بر کسی پوشیده نیست و اگر این ایثارگری و رادمردی نبود، منطقه با مشکلات عدیده و تهدیدات گسترده‌‏تری مواجه بود که ترسیم آن غیرممکن است. موفقیت‌های چشمگیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایطی رقم خورد که آمریکای جنایتکار و جهانخوار در دوره رئیس‌جمهور بی‏‌تجربه‌اش خود را ملعبه رژیم صهیونیستی و فریب‌خوردگان در منطقه کرده و می‌کوشد با وارونه نشان دادن حقایق موجود، افکار عمومی جهان را تحت تأثیر قرار دهد.


وی با اشاره به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیسیتی اظهار کرد: نادیده گرفته شدن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌‏های اشغالی، حمایت‏‌های بی‏‌دریغ از جنایتکاران آل‌سعود در یمن، حمایت از منافقین وطن‌فروش و تداوم اشغالگری و کشتار مردم بی‌دفاع در افغانستان و عراق نمونه‌های بارزی است که دولت ملعون آمریکا، ریخته شدن خون مردم در خاورمیانه را با دلارهای دریافتی عوض کرده و خود را مدعی توسعه دموکراسی و حقوق بشر در دنیای امروز می‌داند.


برگزاری تجمع‌های اعتراضی در واحدهای دانشگاهی


البته اقدامات خانواده بزرگ دانشگاهیان آزاد اسلامی منحصر به صدور پیام از سوی مسئولان این دانشگاه نبود و در اکثر واحدهای این دانشگاه تجمع‌های اعتراضی در واکنش به این اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران برگزار شد که دکتر طهرانچی نیز در تجمع اعتراض آمیز کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اراک حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداخت.


وی در این تجمع که روز چهارشنبه 21 فروردین برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی قدمی از آرمان‌های خود خارج نشد و یکی از گواه‌های آن، اعلامیه‌ای است که آمریکا روز دوشنبه علیه سپاه پاسداران صادر کرد که این اعلامیه نشان از عصبانیت و رفتار غیرعقلانی دولتمردان آمریکا دارد و شهادتی بر حقانیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش، داغ بزرگی بر دل آمریکا گذاشت و با حضور مستشاری خود در منطقه، امنیت را برقرار کرد.



کارکرد دانشگاه صرفاً در مباحث آموزشی و آموختن مواد درسی خلاصه نمی‌شود و دانشگاهی پویاست که مسئولیت‌های اجتماعی سیاسی، فرهنگی و... خود را به فعلیت رسانده و در جامعه متجلی کند.



بروز کارکردهای نهاد دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی


همانطور که گفته شد کارکرد دانشگاه صرفاً در مباحث آموزشی و آموختن مواد درسی خلاصه نمی‌شود و دانشگاهی پویاست که مسئولیت‌های اجتماعی سیاسی، فرهنگی و... خود را به فعلیت رسانده و در جامعه متجلی کند.


این جمله معروف از مقام معظم رهبری که «خدا لعنت کند کسی را که نگذارد دانشگاه‌های ما سیاسی شود» نشانگر کارکرد سیاسی و وظیفه حتمی این نهاد در ورود به عرصه سیاسی است البته با ذکر این تذکر که مرز بین سیاسی‌کاری و کار سیاسی تفکیک شود.


اگر مسئولان دانشگاه فعالیت‌‌ها و اقدامات را با هدف تجلی کارکردهای غیرآموزشی برنامه‌ریزی کرده باشند قطعاً می‌توانند به جامعه‌پذیری سیاسی دانشجویان آن دانشگاه نیز کمک کرده و در شکل‌گیری فرهنگ دانشگاهی هم جهت با رویکردهای اتخاذ شده موثر باشند.


از این روی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بازوان دانشگاه در عرصه بروز مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی تصمیم گرفت همایش بزرگی در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدارک ببیند.


این همایش روز 26 فروردین‌ماه با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان،‌ مسئولان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و سرداران سپاه برگزار شد.


دانشگاه آزاد اسلامی پشتیبان سپاه پاسداران


در این همایش که تمام حاضران آن در حمایت از سپاه به‌صورت نمادین یکدست سبزپوش بودند و با لباس سپاه پاسداران حضور یافتند، دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی و سردار محمد فدوی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران نیز حضور یافتند.


سیدمحمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این همایش به ایراد سخنرانی پرداخته و هدف از برگزاری این همایش را حمایت خانواده دانشگاه آزاد اسلامی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد.


وی با اشاره به 40 سال اقدامات ارزشمند و پربار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اقدام آمریکا علیه این نهاد انقلابی و تروریستی نامیدن آن را طبیعی دانست و تصریح کرد:‌ طبیعی است که آمریکا از سپاه پاسداران عصبانی باشند و این تصمیم جنون‌آمیز رئیس جمهور این کشور برخلاف تمام قوانین بشری است.


همایش من هم یک سپاهی‌ام

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با انتقاد از برخی رفتارها و سخنان مسئولان دولتی ادامه داد: امروز که دشمنان اذعان دارند تا سپاه هست نمی‌توان انقلاب اسلامی را ساقط کرد کاش دولتمردان ما بیشتر متوجه رفتارهای خود بودند.


هاشمی افزود: مسئولان آمریکا و دشمنان، فکر سقوط نظام را با وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردم از ذهن خود بیرون کنند.


مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: دانشگاهیان نیز همواره از سپاه پاسداران که به‌واقع حافظ انقلاب اسلامی است و خدمات ارزشمندی تاکنون انجام داده حمایت خواهد کرد.


پیشرفت علمی ایران عرصه را بر دشمنان تنگ کرده است


دکتر طهرانچی نیز در این مراسم با اشاره به مقابله ایران در برابر زورگویی‌های آمریکا عنوان کرد: در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، آمریکا که داعیه رهبری جهان و رهبری تمدن غرب را دارد، برای سیطره کامل در دنیا یک مقابل بیشتر نمی‌بیند و آن هم انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است.


وی با بیان اینکه این تمدن و حرکتی که حضرت امام خمینی (ره) در ایران پایه‌گذاری کرد، حائز اهمیت است، گفت: در آن مقطع کسی تصور نمی‌کرد که در دنیای جنگ سرد، ایران اسلامی به کشوری تبدیل شود که مستضعفین عالم به آن دل ببندند. انقلابی که اساس نظام جمهوری اسلامی بود و در کنار آن مدل، مردم‌سالاری دینی و جمهوری اسلامی بسیار سریع توانست حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کند که این حرکت برای دنیای سلطه‌طلب قابل‌تحمل نیست.


همایش من هم یک سپاهی‌ام

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحریم دانشگاه‌های کشور توسط دشمنان اظهار کرد: جهاد علمی در این کشور شکل گرفت و شهدایی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرد. دانشمندانی در عرصه جهاد علمی در کشور فعالیت می‌کنند که لباس سبز پاسداری به تن دارند و این بسیار حائز اهمیت است. پیشرفت‌های علمی در کشور به جایی رسیده که عرصه را برای دشمنان تنگ کرده، اما در این چهل سال اگر این نظام اسلامی برپا مانده، از دو رکن جدی رهبری و مردم برخوردار است.


طهرانچی با اشاره به نقش سپاه پاسداران در برقراری امنیت منطقه گفت: اگر سپاه نبود، در منطقه ما امنیت نیز نبود. اگر سپاه نبود، این امکان که منطقه شعار استقلال از سلطه را سر دهد نیز نبود. اگر سپاه نبود، عصبیت جاهلی و لشکر جاهلی شیاطین بر منطقه ما حاکم می‌شد.


وی با بیان اینکه کشورهای سوریه، لبنان، عراق، یمن و ایران به یقین رسیده‌اند که تروریست کیست، گفت: این مردم می‌دانند که نجات‌دهنده آنان از تروریست، چه نظامی است. امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه به‌عنوان یک نجات‌بخش از تروریست مطرح است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان نیز تصریح کرد: بر این اساس، اگر به سپاه پاسداران تهمت نمی‌زدند، اگر دانشگاه‌های ما را تحریم نمی‌کردند و اگر دانشمندان ما را در جبهه جهاد علمی به شهادت نمی‌رساندند، شک می‌کردیم که از راه خود منحرف شده‌ایم، اما امروز خدا را شاکریم که در این چهل سالی که از نظام و انقلاب اسلامی گذشته، عملکرد دشمنان حکایت از آن دارد که ما به صراط ولایت هستیم.


نقش دانشگاه آزاد در پیشرفت اهداف انقلاب


سردار فدوی نیز در این مراسم ضمن ایراد سخنرانی به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در پیشبرد اهداف علمی کشور اشاره کرد و این نهاد را موجب تقویت جبهه حق علیه باطل دانست.


وی با اشاره به 40 سال دشمنی آمریکا علیه انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های روزافزون انقلاب اسلامی را گوشزد کرد و ادامه داد: تا پیش از انقلاب، نه ایران بلکه هیچ کشور کوچکی جرئت مقابله با آمریکا را نداشت. در جای جای قرآن ‌آمده است که خداوند یاور جبهه حق است. هر جبهه و کشوری حق باشد پشتوانه‌اش قدرت لایزال الهی است و تمام قدرت‌ کشورهای بزرگ و شیطان بزرگ را نیز جمع کنیم در برابر قدرت خداوند قطره‌ای در دریا هم به حساب نمی‌آیند.


همایش من هم یک سپاهی‌ام

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با اشاره به اشتراکات دانشگاه آزاد اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اشتراکی بین سپاه و دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و آن این است که هر دو نهاد بعد از انقلاب تأسیس شده است و امام راحل در راه‌اندازی هر دو دخیل بوده‌اند.


فدوی به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در سپهر علمی کشور اشاره کرد و گفت: مجموعه دانشگاهی کشور به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی که مولود انقلاب است نقش و سهم مهمی می‌تواند در پیشرفت اهداف انقلاب ایفا کند. دانشگاه آزاد اسلامی قید و بندهای دانشگاه‌های دولتی را ندارد و بدون محابا می‌تواند سرمنشأیی شود که دیگران بگویند اگر دانشگاه آزاد اسلامی توانست ماهم می‌توانیم؛ یعنی الگو باشد.


وی با بیان اینکه اصلی‌ترین عنصری که برای پیشرفت نیاز است نیروی انسانی‌ است که ماهر و عالم آن به‌وفور در ایران وجود دارد عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت نیروهای انسانی ماهر و متدین برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی نقش مهمی دارد.


عادت آمریکایی‌هاست که مخالفان خود را تروریست می‌نامند


دکتر ولایتی که به عنوان مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز مشغل فعالیت است و از مردان قدیمی و باتجربه دیپلماسی ایران است و در شکل‌گیری اقتدار ایران نقش‌های مهمی ایفا کرده است نیز در این مراسم به حمایت از سپاه پاسداران پرداخت.


وی این اقدام آمریکا را نسنحیده و دارای پیامدهای مثبت برای همدلی ایرانیان دانست و گفت: اگر قرار بود که طرحی داشته باشیم که نشان دهیم سپاه عصاره فضائل ملت است، جز این عمل نمی‌شد و چنین نتیجه‌ای به دست نمی‌آمد. آمریکایی‌ها با این اقدام خود، کار ما را آسان کردند تا نشان دهیم سپاه عصاره فضیلت‌های ملت است. بر اساس قانون اساسی، سپاه پاسداران مدافع انقلاب است و برای دفاع از انقلاب اسلامی به وجود آمده و یکی از رموز موفقیت انقلاب، وجود این رکن رکین در جمهوری اسلامی ایران است.


همایش من هم یک سپاهی‌ام

رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دلایل آمریکا برای تحریم سپاه پاسداران، تصریح کرد: بنای آمریکا به‌طور خاص و غربی‌ها به‌طور عام این است که کشورهای اسلامی را تضعیف یا تجزیه کنند.


ولایتی موفقیت‌های سپاه پاسداران را دلیل عصبانیت آمریکایی‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به موفقیت‌های سپاه در منطقه، آمریکایی‌ها به جایی رسیدند که باطن خود را بروز دهند و بگویند که سپاه پاسداران تحریم می‌شود به این دلیل که تروریست است. این موضوع عادت شناخته‌شده و سلاح مصرف‌شده و تاریخ‌گذشته غرب است که هرکس که با آن‌ها مخالف باشد، تروریست خوانده می‌شود و هر کشوری که به حرف آن‌ها گوش ندهد، آن را مخالف حقوق بشر معرفی می‌کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ایران یک ابرقدرت بالقوه است و نماد آن هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. آحاد مردم ایران هرکدام یک سپاهی بالقوه هستند و روز حادثه سلاح به دست می‌گیرند و بنابراین مخالفت با سپاه پاسداران، مخالفت با ملت ایران است.


امضای میثاق‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و سپاه


همچنین میثاق‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به امضای دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی رسیده بود نیز در همایش من هم یک سپاهی‌ام قرائت شد.


همایش من هم یک سپاهی‌ام

در بخشی از این میثاق‌نامه عنوان شده است: دانشگاهیان انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام انزجار از سیاست‌های دولت بی خرد و تروریست‌پرور آمریکا در اقدام نابخردانه قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، حمایت همه‌جانبه خود را از این سربازان سبز پوش اعلام می‌دارد. دولت تروریست‌پرور آمریکا همچون چهار دهه گذشته با نادانی خود موجب اتحاد فراگیر ملت انقلابی ایران اسلامی با سلیقه‌های مختلف شده و این خود مهمترین و روشن‌ترین دلیل بر انزوا و شکست این رژیم منحط در منطقه است. بدون تردید این نمایش بی‌سابقه مضحک و غیرقانونی دولت تروریست پرورآمریکا، کاری از پیش نخواهد برد، بلکه تنها مصداقی از نقض فاحش قوانین بین‌المللی توسط این رژیم قانون‌شکن است، لذا انتظار است مجامع بین‌المللی برخورد قاطع با این رفتار خلاف قوانین را از خود نشان دهند.


دانشگاه آزاد اسلامی در حال قدم برداشتن در مسیری است که به اعتلای انقلاب اسلامی کمک کرده و دست دشمنان را از علوم و دانش این کشور کوتاه کند. آینده، چراغ پرفروغی برای دانشگاه آزاد اسلامی است که پرچم‌دار رشد و توسعه علمی کشور باشد.


انتهای پیام/4107/4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته